به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد روسیه برخی از سلاح‌های آمریکایی که در اوکراین تصاحب کرده را به ایران ارسال نمود است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابعی مدعی شد که روسیه برخی از سلاح‌های ارسال‌شده از سوی آمریکا و ناتو به اوکراین که در جبهات مختلف نبرد تصاحب کرده را به ایران ارسال نموده است.

این منابع مدعی شدند که روسیه در بسیاری از موارد این تسلیحات را برای جدا کردن قطعات و تحلیل آن به ایران ارسال کرده‌ تا نمونه‌های مشابه آن توسط نیروهای مسلح ایران ساخته شود. آمریکا معتقد است تهران برای مهندسی معکوس سامانه‌های این تسلیحات تلاش خواهد کرد.

گفتنی است ناتو و آمریکا طی یک سال گذشته شاهد موارد متعددی بوده‌اند که طی آن نیروهای روسیه، سلاح‌های دوش‌پرتاب مانند موشک‌های جاولین و استینگر را پس از عقب نشینی نظامیان اوکراینی‌ در جبهات مختلف تصاحب کرده‌اند.

انتشار چنین گزارش‌هایی توسط رسانه‌های آمریکایی، منعکس کننده ترس اصلی ایالات متحده آمریکا در خصوص سرقت یا کپی برداری از فناوری نظامی آنها می‌باشد و به نظر می‌رسد یکی از دلایل احتیاط آمریکا در ارائه کمک‌ها و تسلیحات نظامی به اوکراین نیز همین موضوع می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.