عملیات ائتلاف آمریکایی علیه داعش در شمال سوریه

دوشنبه 28 فروردین 1402 - 11:50
https://iswnews.com/?p=92398

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش در نتیجه عملیات نظامیان آمریکایی در استان حلب سوریه کشته شد.

نیروهای ائتلاف آمریکایی در بامداد ۲۸ فروردین ماه، عملیاتی را در روستای السویده جنوبی در نزدیکی شهر الغندوره واقع در استان حلب آغاز کردند که طی آن، یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش به همراه دو تروریست دیگر کشته شد.

ساعاتی بعد از عملیات، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:” نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بامداد ۱۷ آوریل عملیاتی را در شمال سوریه انجام دادند که در نتیجه آن، “عبدالهادی محمود الحاج علی”، از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش و مسئول طراحی حملات تروریستی در غرب آسیا و اروپا به همراه دو تن دیگر از عناصر داعش کشته شد. در این عملیات، به غیرنظامیان، نیروها و هواگردهای آمریکایی هیچ آسیبی وارد نشد.”

بیانیه سنتکام

شایان ذکر است در ۱۴ فروردین ماه نیز پهپادهای ائتلاف آمریکایی، مزرعه‌ای را در روستای کفتین واقع در شمال ادلب هدف حمله قرار دادند که طی این حمله “خالد عاید احمد الجبوری”، یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش و مسئول طراحی حملات تروریستی در اروپا، کشته شد.”

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ائتلاف آمریکایی به ادلب

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز روستای السویده جنوبی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.