به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یوگنی پریگوژین رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر، گفت ارتش روسیه قول داده است که مهمات بیشتری را برای این نیروها ارسال کند.

پس از انتقادات مکرر یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر از مقامات وزارت دفاع و فرماندهان نظامی ارتش روسیه، مبنی بر عدم پشتیبانی از نیروهای واگنر در درگیری‌های باخموت و به دنبال آن تنش های لفظی روسها، رسانه‌های روسی از ارائه مهمات بیشتر به نیروهای واگنر خبر دادند.

پریگوژین در این باره گفت: “آنها قول دادند همه مهمات و تسلیحات مورد نیاز برای ادامه عملیات را به ما بدهند.”

پس از انتقادات رئیس واگنر، رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن خواستار تحویل جبهات باخموت به نیروهای خود و تخلیه نیروهای واگنر از باخموت شده بود. پریگوژین نیز از وزارت دفاع روسیه خواست تا اجازه دهد مواضع خود در شهر باخموت را به نیروهای قدیروف تحویل دهد اما وزارت دفاع روسیه با این درخواست موافقت نکرد.

پس از این، ‏رسانه‌های مخالف و موافق واگنر، با انتقاد از تصمیم رئیس واگنر برای تخلیه باخموت، این شرکت را ترغیب به اتمام عملیات باخموت کردند. یوگنی پریگوژین در واکنش به منتقدان خود گفت: به منتقدانی که گروه واگنر را ترغیب می‌کنند، بماند و کار باخموت را یکسره کنند، باید پاسخ داد: “نجات دادن یک ارتش بهتر از پیروزی در یک نبرد است. در طول جنگ، ده ها هزار واگنری کشته یا زخمی شدند. بنابراین، من گروه واگنر را به شکلی که هست نگه می دارم. منتقدانی که‏ می گویند باید ماند و کشته شد، به پیش! سلاح در دست بگیرید، جلیقه ضد گلوله به خود بپوشید. راه بیوفتید هنوز وقت هست!
سوال اصلی این است که چرا وقتی ما در باخموت می میریم، کسی از آن حرفی نمی زند؟”

رئیس شرکت واگنر همچنین در ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که نیروهایش بزودی باخموت را به دلیل کمبود مهمات ترک خواهند کرد و مقصر این موضوع شخص وزیر دفاع روسیه است.

بیشتر بخوانید: نیروهای واگنر باخموت را ترک می کنند؟! (ویدیو)

نظامیان واگنر از ماه‌ها پیش عملیات تصرف شهر مهم باخموت در استان دونتسک را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این شهر را به تصرف خود درآورده‌اند. باخموت علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین نقاط دفاعی اوکراین در جبهه شرق اوکراین است، مرکز پشتیبانی جبهه شمالی دونتسک نیز بود. سقوط باخموت، دامنه درگیری‌ها را به سمت شهرهای کراماتورسک، اسلاویانسک و کوستیانتینیوکا می‌رساند.

بیشتر بخوانید: روسیه بر ۹۰٪ شهر باخموت مسلط شد (نقشه)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

    نمایش پریگوژین بالاخره تا حدی جواب داد و دوباره ژنرال سورُویکین (Surovikin) هرچند به صورت محدود وارد صحنه شد. قرار شده سورُویکین رابط واگنر با وزارت دفاع روسیه بشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.