به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنبش حزب‌الله در آستانه بیست و سومین سالروز عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از خاک لبنان، یک رزمایش نظامی در این کشور برگزار کرد.

نیروهای حزب‌الله لبنان در آستانه عید مقاومت، یک رزمایش نظامی در منطقه ملیتا واقع در جنوب این کشور برگزار کردند. بر اساس اعلام منابع نزدیک به حزب‌الله، بیش از ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی جهت پوشش و انعکاس این رزمایش حضور یافتند.

در بخشی از این رزمایش، حمله به یک شهرک‌ صهیونیست‌نشین برای اسارت سربازان اسرائیلی و حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد.

سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با حضور در رزمایش حزب‌الله گفت: شاهد شکست و ناتوانی دشمن در برقراری معادله جدید در نبرد “ثار الاحرار” در غزه بودیم. اگر دشمن به فکر گسترش دایره تجاوز باشد، مقاومت آماده است به گونه‌ای پاسخ دهد که دشمن قدرت واکنش و پاسخگویی نداشته باشد. دشمن صهیونیستی اگر اقدام احمقانه‌ای برای دور زدن قواعد بازی انجام دهد، نحوه عملکرد موشک‌های دقیق را در دل موجودیت خود خواهد دید.

ویدیویی از رزمایش حزب الله

وی اظهار داشت: هدف از این رزمایش نمایش آمادگی و بازدارندگی حزب‌الله در حمایت از لبنان است. جبهه مقاومت از ایران گرفته تا لبنان و فلسطین در حال گسترش بوده و شهید سلیمانی پایه‌گذار محور مقاومت است. تا پیروزی کامل، سلاح در دست مقاومت خواهد ماند.

در تصاویری که از این رزمایش منتشر شده است، یک راکت انداز MLRS دیده می‌شود که توان شلیک ۸۴ فروند راکت را دارا است. همچنین نیروهای حزب‌الله برای اولین‌بار به‌صورت آشکار در رزمایش از سلاح ضد پهپادی جهت مقابله با پهپادها و ریزپرنده‌ها و حفظ امنیت این مراسم استفاده نمودند.

شایان ذکر است در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ میلادی، رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله متحمل و ناگزیر به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد. این روز به عید مقاومت در لبنان معروف بوده و لبنانی‌ها خروج ارتش اسرائیل از خاک این کشور که از سال ۱۹۷۸ آن را به اشغال خود درآورده بود را جشن می‌گیرند.

ویدیویی از رزمایش حزب الله
ویدیویی از رزمایش حزب الله
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.