به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپادهای تهاجمی ارتش تروریستی آمریکا مواضع مسلحین گروه تروریستی القاعده در وادی مذاب واقع در شهرک المصینعه در استان شبوه را مورد حمله قرار دادند.

در پی افزایش تحرکات مسلحین حزب اصلاح در استان شبوه و حملات هفته اخیر گروه تروریستی القاعده در شهرک المصینعه، پهپادهای تهاجمی ارتش تروریستی آمریکا بامداد امروز ۲۵ خرداد ماه، مواضع مسلحین القاعده در منطقه وادی مذاب را مورد حمله قرار دادند. این حمله آمریکاییها علاوه بر اقدام علیه القاعده، اولین گام آنها در حمایت از نیروهای دفاع شبوه و شورای انتقالی جنوب تلقی می شود.

القاعده در طول سه روز گذشته دستکم پنج حمله به مواضع نیروهای دفاع شبوه و مسلحین شورای انتقالی جنوب در منطقه المصینعه انجام داده است که منجر به کشته شدن چند نفر از نیروهای دفاع شبوه از جمله سالم حرسی الطوسلی، فرمانده این نیروها در المصینعه شده است. طبق تصاویر منتشر شده از سوی رسانه های تابع القاعده، مسلحین این گروه در حملات خود به مواضع نیروهای دفاع شبوه از پهپاد و یا کوادکوپتری استفاده کرده اند که نوع آن تاکنون مجهول مانده است.

هجوم گسترده القاعده به شهرک المصینعه، تحول دیگری در ادامه درگیریهای این گروه با نیروهای جنوبی در استان های شبوه، ابین و… است. کشته شدن عبدالله البانی، از اعضا و طرفداران برجسته حزب اصلاح و خون خواهی او از نیروهای دفاع شبوه، دلیل مناسبی برای آغاز حمله به المصینعه شد اما پشتیبانی پهپادهای آمریکایی از جنوبی ها مسئله را پیچیده تر کرده و موضع جنوبی ها را در سطح استان شبوه تقویت خواهد کرد. این موضوع بر حملات احتمالی مسلحین حزب اصلاح با پشتیبانی عربستان سعودی از محور شمالی شهر عتق، مرکز استان شبوه تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: درگیری مسلحین حزب اصلاح و شورای انتقالی جنوب در المصینعه

نقشه: جهت درگیری مسلحین جنوبی و دفاع شبوه با مسلحین القاعده و حزب اصلاح / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بنا بر گزارش منابع محلی در جنوب یمن، در جریان حمله پهپادی اخیر آمریکا به مواضع القاعده در شهرک المصینعه، ابو محمد الشلونی العولقی از اعضای ارشد این گروه تروریستی کشته شده است.

با توجه به نام این شخص (العولقی) به احتمال زیاد وی از اتباع یمنی القاعده و ساکن استان شبوه است. رسانه‌های جنوبی یمن در طول سالهای اخیر مدعی همبستگی قبایل شبوه با طرح تجزیه یمن به دو قسمت شمالی و جنوبی بودند، اما کشته شدن العولقی نشان می‌دهد این ادعا غلط است و برخی قبایل استان شبوه از حملات جدید القاعده علیه جنوبی‌ها پشتیبانی می‌کنند.

قابل ذکر است که عناصر اطلاعاتی امارات با حمایت از سعد بن عاطف العولقی امیر القاعده در شبوه قصد ایجاد یک تشکیلات تحت فرمان خود در القاعده را داشتند اما القاعده با رهبری خالد باطرفی، توانست اعضای این گروه زیر چتر خود نگه دارد و از پراکنده شدن القاعده در یمن تا حد زیادی جلوگیری کند. این موضوع علیرغم عدم موفقیت توانست حصار عربستان را بر این سازمان تروریستی بشکند و برنامه‌های عربستان برای استفاده از القاعده در یمن را با مشکل مواجه کند.

تصویر منتسب به ابومحمد الشلونی العولقی، عضو القاعده
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.