– الکساندر گوسف فرماندار استان ورونژ، از بسته شدن بیش از ۳۰۰ کیلومتر از بزرگراه M-4 Don (جاده ارتباطی با مسکو) در این استان خبر داد. وی همچنین از شهروندان این منطقه خواست از تردد در جاده های منطقه ای و محلی نیز خودداری کنند.
با احتساب آخرین موقعیت نیروهای واگنر در شهرهای روستوف و پاولوسک، این نیروها به طور تقریبی از پاولوسک ۶۱۰ کیلومتر و از شهر روستوف ۹۵۰ کیلومتر با شهر مسکو، پایتخت روسیه فاصله دارند. با توجه به دستور پوتین برای مقابله با شورشیان، نیروهای واگنر در صورتی که قصد ورود به مسکو را داشته باشند، باید از مسیری طولانی که تحت کنترل نیروهای ارتش و امنیتی روسیه است، عبور کنند که تقریبا امری غیرممکن است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

– نیروهای واگنر یک فروند بالگرد Mi-8 ارتش روسیه را سرنگون کردند.
پیش از این نیز یوگنی پریگوژین از سرنگونی یک بالگرد که قصد حمله به نیروهای واگنر را داشت، خبر داده بود. هنوز مشخص نیست که آیا این بالگرد همان بالگردی است که پریگوژین خبر انهدام آنرا داده بود یا این دومین بالگردی است که توسط واگنر سرنگون می‌شود.

تصاویری از محل سقوط بالگرد

– ویدیویی از آتش گرفتن و سقوط یک هواپیمای ایلوشین ۱۸ یا آنتونوف ۲۶ نیروی هوافضای ارتش روسیه در منطقه‌ای نامعلوم.
علت سقوط این هواپیما مشخص نیست و برخی منابع روسی این احتمال را مطرح کردند که توسط نیروهای واگنر مورد اصابت قرار گرفته است.

– وقوع انفجار در انبار نفت شهر ورونژ همزمان با پرواز بالگرد‌های کاموف ۵۲ این شائبه را به وجود آورده است که انفجار در اثر حمله بالگردها صورت گرفته است. اما حقیقت این است که بالگردها همزمان با انفجار انبار نفت، از چف و فلر استفاده می‌کند. شاید این بالگردها به دنبال عوامل واگنر بودند و برای فرار از اصابت موشک‌های حرارتی و… آنها دست به چنین اقدامی زدند.

– ویدیو: شلیک ناموفق سامانه پدافندی استرلا ۱۰ نیروهای واگنر به سمت بالگرد کاموف ۵۲ ارتش روسیه.

– ویدیویی از لحظه حمله هوایی جنگنده ارتش روسیه به کاروان نیروهای واگنر در بزرگراه M4 در صبح امروز.

– رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن از اعزام نیروهای وزارت دفاع و گارد ملی چچن به سمت شهر روستوف خبر داد. روستوف در کنترل نیروهای واگنر قرار دارد و احتمالا در ساعات آینده شاهد درگیری سنگینی بین چچنی‌ها و واگنر خواهیم بود.
قدیروف از مخالفین اصلی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر است که در مواقع انتقادات پریگوژین از مدیریت جنگ اوکراین، با وی مقابله می‌کرد و بارها خواهان جایگزینی نیروهایش با نیروهای واگنر شد. او در منازعه نظامی روسیه در جبهه سرگئی شویگو-گراسیموف که امروز دشمن واگنر هستند، قرار دارد و بی شک برای معرکه روستوف از مدتها قبل آماده شده است.

– پرواز مشکوک هواپیماهای ترابری و ناوگان ریاست جمهوری روسیه از مسکو به شهر سن پترزبورگ و مقاصد نامشخص در شمال غرب روسیه.
یکی از این پروازها مربوط به هواپیمای ایلوشین ۹۶ ریاست جمهوری روسیه است که برخی منابع روسی مدعی هستند که حامل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌باشد.
خروج پوتین از مسکو (در صورت صحت) سوالات زیادی را پیش روی می‌آورد: آیا واگنر با ۲۵ هزار نیرو (مورد ادعای پریگوژین) توانست بر نیروهای دولت روسیه غلبه کند و به راحتی تا دروازه های پایتخت پیش برود؟ آیا شورش واگنر یک طرح گمراه کننده برای اقدامی بزرگتر در جنگ اوکراین است؟ همه اینها مسائلی است که تا ساعات آینده به جواب آن خواهیم رسید.

– اخبار مبنی بر پرواز گسترده هواپیماهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران و ارسال نیروی نظامی و… به سمت مسکو صحت ندارد.

– اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی روسیه برای مقابله با پیشروی سریع نیروهای واگنر
روسها در این تصاویر و ویدیوها در تلاش برای ایجاد مانع در جاده مسکو با کندن خندق با جرثقیل، ساخت سنگر و روش های ساده دیگر هستند! توجه داشته باشید که این اقدامات در حالی انجام می‌شود که روسیه در حال مقابله با شورش یک گروه مسلح است. سوال این است که اگر با حمله گسترده لشکری از تانک‌ها و خودروهای زرهی نیروهای ناتو یا آمریکا و حتی اوکراین روبرو می‌شدند چه واکنشی داشتند؟ (اگر چه ناتو و آمریکا عرضه و جرأت این کار را ندارند).

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. عجب شنبه, ۳ تیر, ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

    داستان جالب بَیِه!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.