یوگنی پریگوژین فرمانده نیروهای واگنر از پذیرش پیشنهاد صلح رئیس جمهور بلاروس خبر داد. همچنین نیروهای واگنر با دستور پریگوژین از حرکت به سمت مسکو منصرف شده و به سمت پایگاه‌های خود در حال حرکت هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از یک روز درگیری و تنش بین نیروهای واگنر و نیروهای دولت روسیه، یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی، به نیروهای خود دستور داد با هدف جلوگیری از خونریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

پریگوژین در این پیام مدعی شد که نیروهایش ۲۰۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارند، اما تصمیم گرفته‌اند تا از ریخته شدن خون روسها جلوگیری کند.

این عقب نشینی پس از آن صورت گرفت که پریگوژین پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای توقف حرکت نیروهای واگنر به سمت مسکو و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی همراه با تضمین های امنیتی را پذیرفت. گفتگوی لوکاشنکو با پریگوژین با هماهنگی پوتین انجام شده است.

در حال حاضر پریگوژین جزئیاتی از گفتگوهای خود با مقامات روسیه و بلاروس ارائه نکرده است. مقامات دولت روسیه نیز همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهند و تاکنون هیچ نظر خاصی درباره راهپیمایی عدالت نیروهای واگنر منتشر نکرده‌اند.

همان طور که انتظار می‌رفت حرکت غیرعادی واگنر همانند آغازش، به طور ناگهانی متوقف شد. پریگوژین در ظاهر با دریافت وعده هایی از راهپیمایی عدالت خود به سمت مسکو صرف نظر کرد اما در باطن برای رقابت بعدی با شویگو و گراسیموف آماده می‌شود. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد اختلافات فرماندهان روس عمیق تر شده و این اختلافات در تحولات آتی بیشتر نمود خواهد یافت.

برخی می‌گویند این حرکت ترفند روسیه برای بیرون کشاندن اوکراینی‌ها از کمینگاه‌هایشان بود و برخی دیگر می‌گویند روسیه در پی ایجاد هرج و مرجی ساختگی بود تا بتواند یکی از سلاح های کشتار جمعی خود را علیه اوکراین به کار ببرد و پیروز نهایی جنگ شود. در مجموع شورش واگنر امری غیرعادی بود که سریع فروکش کرد اما علل پشت پرده همچنان نامشخص است.

بیشتر بخوانید:
پرسش مخاطب: درباره گروه واگنر و علل وقوع درگیری آنها با ارتش روسیه و همچنین آینده این درگیری توضیح دهید
آخرین اخبار از شورش نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، ۳ تیر ۱۴۰۲

ویدیو: خروج قهرمان این داستان “یوگنی پریگوژین” از مقر منطقه نظامی جنوب در روستوف که با بدرقه مردمی همراه می‌شود
ویدیو: خروج تجهیزات و نیروهای واگنر از شهر روستوف ۱
ویدیو: خروج تجهیزات و نیروهای واگنر از شهر روستوف ۲
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.