چین استخراج نفت در شمال افغانستان را آغاز کرد

یکشنبه 18 تیر 1402 - 17:06
https://iswnews.com/?p=98159
موقعیت میدان نفتی قشقری در حومه ی شهر سرپل واقع در شمال افغانستان

شرکت ملی نفت چین “CPEIC” با حضور مقامات حکومت طالبان و نماینده سفارت چین در کابل، برای نخستین بار عملیات استخراج آزمایشی نفت از چاه شماره ۲۱ واقع در منطقه قشقری در مرکز استان سرپل را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شرکت ملی نفت چین “CPEIC” در ۱۶ تیر ماه، با حضور نماینده‌ی سفارت چین در کابل و مولوی شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیوم (نفت خام) حکومت طالبان، برای نخستین بار عملیات استخراج آزمایشی نفت از چاه شماره ۲۱ واقع در منطقه قشقری در مرکز استان سرپل را آغاز کرد.

شرکت ملی نفت چین “CPEIC” در مرحله اول، روزانه ۷۰ تن نفت را از چاه شماره ۲۱ نفتی در منطقه قشقری استخراج خواهد کرد و به مرور زمان ظرفیت استخراج از این چاه را به ۱۰۰ تن در روز خواهد رساند.

منطقه نفتی قشقری در مرکز استان سرپل با داشتن شش چاه نفتی و ظرفیت استخراج صدها تن نفت خام در روز در حوزه دریایی آمو‌ قرار دارد. همچنین حکومت طالبان با کمک چین طی یکسال آینده ۱۵ چاه نفتی جدید را در این حوزه حفر خواهد کرد. قرارداد اکتشاف و استخراج نفت و گاز میادین حوزه دریایی آمو واقع در استان‌های شمالی افغانستان، توسط حکومت طالبان در ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ ه.ش و به مدت ۲۵ سال به شرکت ملی نفت چین “CPEIC” واگذار شد.

بیشتر بخوانید:
تحولات آسیای میانه، ۶ خرداد ۱۴۰۲
طالبان و چین قرارداد استخراج نفت و گاز شمال افغانستان را امضاء کردند

نقشه: موقعیت میدان نفتی قشقری در حومه ی شهر سرپل / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: آغاز استخراج نفت از چاه شماره ۲۱ واقع در منطقه قشقری
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.