تظاهرات در اسرائیل؛ ۸۸ صهیونیست بازداشت شدند (ویدیو)

سه شنبه 20 تیر 1402 - 18:10
https://iswnews.com/?p=98281
درگیری پلیس رژیم اسرائیل با معترضان صهیونیست

درگیری صهیونیست‌های معترض به تصویب بند اصلی لایحه اصلاحات قضایی با پلیس رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد و دستکم ۸۸ اسرائیلی بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کنست اسرائیل در ۱۹ تیر ماه، بند اصلی لایحه جنجالی “اصلاحات قضایی” موسوم به “کاهش سبب معقول بودن” به تصویب رساند که به موجب آن از اختیارات و صلاحیت‌های دیوان عالی رژیم صهیونیستی کاسته خواهد شد. ۶۴ عضو کنست به این بند رای مثبت داده و ۵۶ نفر دیگر با آن مخالفت کردند.

پس از تصویب این بند، اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی شروع شده و شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان با حضور در خیابان‌ها، اقدام به مسدود کردن جاده‌های اصلی و آتش‌زدن لاستیک خودروها کردند و خواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند.

تعدادی دیگر از معترضان صهیونیست نیز صبح امروز در مقابل ساختمان دیوان عالی رژیم اسرائیل و چند منطقه دیگر تجمع کرده و دقایقی پس از آغاز تظاهرات اعتراضی، با نیروهای پلیس اسرائیل درگیر شدند.

طبق اعلام منابع عبری زبان، پلیس این رژیم از صبح امروز تاکنون، دستکم ۸۸ معترض را در سراسر فلسطین اشغالی به دلیل اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی بازداشت کرده است. پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور سعی دارد تا تجمعات اعتراضی را مهار کند.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد: تظاهرات‌ علیه کودتای قضایی، شامگاه امروز در فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون، مقابل منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا در تل آویو برگزار خواهد شد. پس از انتشار این خبر، پلیس رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را در فرودگاه بن گوریون مستقر کرد تا مانع از بستن آن توسط معترضان به کودتای قضایی دولت نتانیاهو شود.

شایان ذکر است شهرهای مختلف فلسطین اشغالی طی هفته‌های اخیر شاهد بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی می‌‎باشد که در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی و برخی تصمیمات و اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برپا شده است. معترضان معتقدند که اصلاحات قضایی مورد نظر دولت جدید اسرائیل، ضربه مهلکی به استقلال قوه قضاییه این رژیم می‌زند اما نتانیاهو و حامیان این طرح ادعا می‌کنند که قوه قضائیه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

بیشتر بخوانید: نتانیاهو از توقف طرح اصلاحات قضایی خبر داد!

بازداشت رامی شلوش، خبرنگار روزنامه عبری زبان هاآرتص در حیفا توسط پلیس اسرائیل
درگیری پلیس اسرائیل با تظاهرات کنندگان علیه طرح اصلاحات قضایی در تل آویو
ویدیویی از تظاهرات صهیونیست‌ها علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو
ویدیویی از درگیری پلیس رژیم اسرائیل با معترضان صهیونیست
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.