رمزارز Monero همچنان مورد علاقه داعش

دوشنبه 2 مرداد 1402 - 16:03
https://iswnews.com/?p=99231

پایگاه‌های وابسته به داعش از طرفداران خود می‌خواهند تا برای کمک مالی به این گروه تروریستی از رمز ارز Monero XMR استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از پایگاه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش با ارائه یک بارکد QR، از طرفداران خود خواست تا برای کمک مالی به این پایگاه از رمزارز Monero XMR استفاده کنند.

این پایگاه در پاسخ به برخی از طرفداران خود که قصد کمک مالی به آنها را دارند، ویدئوهایی از یوتیوب را که به یادگیری چگونگی دست یابی به رمز ارز Monero می پردارد، ارجاع می‌دهد. این پایگاه همچنین طرفداران داعش را برای پنهان ماندن از رصد سازمان‌های امنیتی به خرید شماره تلفن‌های مجازی از Numero فرا می‌خواند.

گفتنی است که در سال ۱۳۹۹ ه.ش نیز برخی پایگاه‌های تخصصی رمزارزها، از تغییر کانال کمک مالی داعش از بیت کوین به Monero خبر داده بودند.

پایگاه TRM نیز طی گزارشی در آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی (فروردین ۱۴۰۱)، از شکل گیری کمپین‌هایی برای کمک به زنان اسیر وابسته به داعش در اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه از طریق رمزارزهایی مانند Monero خبر داده بود. طبق این گزارش، اپراتورهای کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی داعش برای در امان ماندن از شناسایی، سطوح مختلفی از پیچیدگی را پی می‌گیرند و طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند. براساس این گزارش پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال توسط حامیان داعش مستلزم نظارت و تجزیه و تحلیل مداوم برای ارزیابی مستمر استفاده بالقوه از این کمپین ها به عنوان کانال تامین مالی داعش است.

پروژه مقابله با افراط گرایی (CEP) نیز در گزارشی که در تیرماه جاری منتشر کرد، بر استفاده داعش از رمزارز Monero صحه گذاشت. بنابر گزارش پروژه مقابله با افراط گرایی (CEP)، محققان این مؤسسه در تیرماه جاری پست‌هایی را در یک چت آنلاین طرفداران داعش برای خرید شماره تلفن به جهت دور زدن کنترل‌های تأیید پیامک در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و پستی که استفاده از ارز دیجیتال Monero را برای تامین مالی تبلیغات آنلاین تبلیغ می‌کرد، شناسایی کردند.

لازم به ذکر است که مونرو Monero یک ارز دیجیتال متن باز در حوزه حریم خصوصی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی شد.

گفتنی است که اکثر رمزارزها از جمله بیت کوین و اتریوم، بلاکچین‌هایی شفاف دارند و امکان ردیابی تراکنش‌ها و اعمال انجام شده روی این بلاکچین‌ها وجود دارد. اما رمزارز Monero از فناوری‌های بهبوددهنده حریم شخصی متنوعی بهره می‌برد تا از ناشناس ماندن کاربرانش مطمئن شود.

مونرو رمزارزی است که بر اساس اصول پیوندناپذیری (Unlinkable) و غیرقابل ردیابی بودن ساخته شده است. ویژگی غیرقابل ردیابی بودن Monero به آن معناست که شما نمی‌توانید بین دو تراکنش ارتباط برقرار کنید و همچنین نمی‌توانید مبدا یا مقصد وجوه را تعیین کنید.

واژه Monero در زبان اسپرانتو به معنی پول است. Esperanto زبانی قراردادی برای آسان کردن روابط بین‌المللی با گرامر بسیار ساده است که با الفبای لاتین نوشته می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.