نیروهای شورای انتقالی جنوب از برخی مواضع خود در مدیریت البریقه و کاخ ریاست جمهوری عدن به سمت پایگاه الصولبان و منطقه باتیس در استان ابین عقب نشینی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به دنبال دستور اخیر عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب به عبدالرحمن ابوزرعه المحرمی معاون خود برای اجرای طرح ادغام مسلحین جنوبی در وزارت دفاع دولت مستعفی یمن، نیروهای تیپ یکم پشتیبانی از مدیریت البریقه در استان عدن به سمت جبل البرق در منطقه باتیس در استان ابین منتقل شدند. همچنین نیروهای تیپ طوفان ریاست جمهوری از کاخ ریاست جمهوری خارج شده و به پایگاه الصولبان منتقل شده اند.

طبق گزارش منابع محلی، حرکت سوم شورای انتقالی جنوب انتقال نیروهای تیپ سوم پشتیبانی به فرماندهی نبیل المشوشی از عدن و نیروهای تیپ یکم پیاده از جبل حدید خواهد بود.

انتقال مسلحین جنوبی از عدن اقدامی است که منجر به کنترل این شهر توسط جناح تابع عربستان می شود و موضع دولت مستعفی را برای استقرار دولت در مناطق اشغالی یمن تقویت می کند. در پس پرده این جابجایی استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن قرار دارد و تا رایزنی ها و سفر اخیر وی به عدن، سران جنوبی حاضر به اجرای اوامر سعودی ها نبودند. کاهش قدرت جنوبی ها در عدن، اجرای پروژه تجزیه یمن جنوبی را به تعویق می اندازد و در صورتی که اختلاف دیگری بین جناح های ائتلاف سعودی ایجاد نشود، دست دولت مستعفی برای راه اندازی دوباره جنگ علیه انصارالله بازتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
عقب نشینی شورای انتقالی جنوب از طرح تجزیه یمن
آخرین وضعیت جبهات یمن؛ در مناطق اشغالی چه می گذرد؟ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.