تحولات سوریه، ۹ مرداد ۱۴۰۲

سه شنبه 10 مرداد 1402 - 16:44
https://iswnews.com/?p=99981
آخرین وضعیت نظامی در سوریه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به همراه هیأتی سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود قرار گرفت.

۱- حلب:
– در ‍۱۰ مرداد ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین در روستای القصر، کفرتعال و کفرعمه واقع در غرب حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۹ مرداد ماه، بر اثر حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه شهبا، دو غیرنظامی مجروح شدند.

۲- ادلب:
– در ۸ مرداد ماه، مواضع مسلحین در حومه “الباره” و “کنصفره” واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت. گفته می‌شود یکی از اعضای مسلحین در نتیجه حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به منطقه الباره کشته شده است.
– با شدت گرفتن تظاهرات شبانه علیه تحریر الشام در مناطق تحت سیطره این گروه در ادلب و اطراف آن، فرقه الغرباء انتشار سلسله فیلم‌هایی در دفاع از خود و حمله به تحریر الشام را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:‌ همزمان با افزایش تظاهرات علیه تحریر الشام؛ فرقه الغرباء نحوه زندگی اعضای خود را منتشر کرد!

۳- درعا:
در ۳ مرداد ماه، یکی از اعضای سابق مسلحین در ام المیاذن توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.

۴- دیرالزور:
در ۱۰ مرداد ماه، بالگردهای ائتلاف آمریکایی بر فراز مناطق شرقی شهر دیرالزور به پرواز درآمدند.

۵- حسکه:
– در ۴ تیر ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه شهر تل تمر را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۶ مرداد ماه، پهپادهای ارتش ترکیه حملاتی را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در استان حسکه ترتیب دادند. بر اساس اعلام مرکز رسانه‌ای (SDF)، در نتیجه حمله پهپادی ارتش ترکیه به منطقه‌ای در ۲۰ کیلومتری غرب شهر قامشلی، ۴ تن از نیروهای SDF کشته شدند.

بیشتر بخوانید: ۸ کشته در حمله پهپادی ترکیه به عراق و سوریه

۶- دمشق:
در ۵ مرداد ماه، یک دستگاه خودروی پراید بمب‌گذاری شده در منطقه زینبیه دمشق منفجر شد که طی این انفجار تروریستی، دستکم ۶ تن شهید و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: انفجار تروریستی در زینبیه دمشق؛ ۶ شهید و ۲۳ زخمی (تصویر)

۷- در ۱ مرداد ماه، دریادار “اولگ ژوراولوف”، معاون مرکز مصالحه روسیه در سوریه، از پرواز خطرناک یک فروند پهپاد MQ-9 ائتلاف آمریکایی در نزدیکی جنگنده‌های روسیه در آسمان سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: تنش میان هواگردهای روسی و آمریکایی در آسمان سوریه

۸- در ۹ مرداد ماه، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به همراه هیأتی سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود قرار گرفت.

۹- در ۹ مرداد ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن سه تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در منطقه عملیاتی چشمه صلح خبر داد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.