حمله دوباره جنگنده های پاکستانی به افغانستان (ویدیو)
جنگندههای ارتش پاکستان در پاسخ به حملات مرزی طالبان، اهدافی را در استان های کابل، قندهار، پکتیا و ننگرهار بمباران کردند.
جنگندههای ارتش پاکستان در پاسخ به حملات مرزی طالبان، اهدافی را در استان های کابل، قندهار، پکتیا و ننگرهار بمباران کردند.
در دومین دور از درگیریهای طالبان و پاکستان پس از حمله هوایی اخیر جنگندههای این کشور به شرق افغانستان، مسلحین طالبان از ساعت ۲۰ امشب به طور گستردهای به مواضع مرزبانی پاکستان در مرز استانهای ننگرهار، کنر، نورستان و پکتیکا حمله کردند.
مقامات امنیتی پاکستان مدعی شدند که در حملات هوایی اخیر به استانهای ننگرهار و پکتیکا در شرق افغانستان، ۹۰ نفر از عوامل و فرماندهان گروههای حافظ گل بهادر (از زیرمجموعه های تحریک طالبان پاکستان) و گروههای تروریستی القاعده و داعش از جمله اختر محمد، معاون گروه حافظ گل بهادر، و فردی به نام اسامه به عنوان فرمانده عملیاتی القاعده کشته شده است.
بر اساس اظهارات یکی از مقامات پاکستانی، پس از تنش های مرزی اخیر بین پاکستان و طالبان، روابط گروه های معارض در افغانستان با دولت پاکستان به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.
دولت پاکستان شکست مذاکره برای آتش بس دائمی با طالبان افغانستان در استانبول را اعلام کرد.
وزرای دفاع حکومت طالبان و پاکستان پس از یک دوره مذاکره در شهر دوحه، پایتخت قطر به توافق آتش بس فوری دست یافتند.
درگیری مرزی ارتش پاکستان و مسلحین طالبان افغانستان، در ۱۷ مهر ماه با حمله هوایی جنگندههای پاکستانی به کابل و سپس شهرهای شرقی افغانستان آغاز شد. این درگیری بیشتر در خط مرزی دیورند به ویژه در گذرگاهها و پاسگاههای مرزی جریان داشته و دو حمله هوایی به شهر کابل و چند حمله هوایی به شهرک مرزی اسپین بولدک از سوی ارتش پاکستان انجام شده است.
درگیری مرزی ارتش پاکستان و طالبان افغانستان در سراسر خط مرزی دیورند به ویژه در نزدیکی گذرگاه های مرزی ادامه دارد.