از تهدید شاعر شیعه تا حکم زندان علمدار عاشورای باکو

سه شنبه 17 مرداد 1402 - 23:22
https://iswnews.com/?p=100703

دولت الهام علیف فشارهای خود را بر شیعیان هر روز می‌افزاید و تلاش می‌کند تا نمادهای مذهبی را کم رنگ و حذف کند. کمیته دولتی آزادی های دینی و ارزشهای معنوی از سال گذشته نصب پرچم با نوشته های مربوط به شیعه در عزاداری و مکان‌های مذهبی را ممنوع کرده و این کار جرم تلقی می‌شود.

این تلاش‌ها با مقاومت شیعیان آذربایجان مواجه شده و آنها در برابر تصمیم دولت، بدون خشونت، نافرمانی مدنی می‌کنند.

علمدار عاشورای باکو به زندان می‌رود

سامید حسین اف شهروند اهل لنکران و ساکن شهرک رامانا رایون (استان) صابونچی باکو به اتهام حمل پرچم با نوشته “یا حسین (ع)” در روز عاشورا بازداشت شده است. دادگاه محلی رایون صابونچی این شهروند را به سه سال زندان محکوم کرده! و بعید به نظر می‌رسد که این حکم شکسته شود.
همین شهروند بود که سال گذشته پرچم یا حسین (ع) را در روز عاشورا بر فراز دکل مخابراتی برافراشته بود. پلیس با تضمین اینکه پرچم افراشته می‌ماند از وی خواست تا از دکل پایین بیاید و در ادامه این شهروند را بازداشت و پرچم را پایین آورده بود. سال گذشته سامید حسین اف پس از بازجویی و شکنجه، در دادگاه به ۳۰ روز زندان انفرادی محکوم شده بود.

تهدید شاعر معروف شیعه

رسانه های دولت باکو همچنین دست از تهدید فعالان مذهبی شیعه و اعمال فشار بر آنها بر نمیدارند. رسانه آخار.آذ نوشته است: “اِلشَن خزر” معروف به “حاجی الشن” شاعر و مداح شیعه به اتهام همکاری با سازمان‌های امنیتی ایران و جاسوسی بازداشت شده است!”

اما حاجی الشن در صفحات مربوط به خود در شبکه های اجتماعی این خبر را تکذیب کرده و نوشته است که من هم اکنون در خانه خود هستم!

الشن خزر
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.