انصارالله: نیروهای آمریکا در شش نقطه یمن مستقر شدند

دوشنبه 23 مرداد 1402 - 10:33
https://iswnews.com/?p=101062
نقشه: نقاط استقرار نیروهای آمریکایی در یمن

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از رصد و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی در شش نقطه یمن خبر داد.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در یک پیام توییتری گفت که صنعا از نزدیک تحرکات مستمر نیروهای آمریکایی و جابجایی آنها در پایگاه العند، منطقه خور عمیره در سواحل استان لحج، حضرموت، المهره و جزایر سقطری و میون را زیر نظر دارد. وی همچنین با تاکید بر استقلال و حاکمیت یمن و همچنین توانایی ارتش یمن در حفاظت از کشتیرانی و مبارزه تروریسم، گفت: «حضور غیرموجه نظامی آمریکا در یمن خطری برای منطقه به شمار می رود و اقدامات آنها برای کنترل و حضور در باب المندب، علاوه بر نقض قوانین بین المللی، امنیت بین المللی و منطقه ای را تهدید می کند.»

القحوم در پایان پیام خود با اشاره بر اینکه صنعا در مقابل توطئه‌ای که علیه یمن و منطقه انجام می‌شود، بیکار نخواهد ماند، افزود که حضور آمریکایی ها در یمن طولانی نخواهد شد و مردم این سرزمین با تغییر قواعد درگیری و رشد توان نظامی و صنایع جنگی یمن، در مقابل تجاوزات به یمن و توطئه های خطرناک علیه منطقه خواهند ایستاد.

هشدارهای مکرر انصارالله در پی اعلام ارتش آمریکا مبنی بر استقرار سه هزار نیروی نظامی به همراه دو کشتی فرود آبی خاکی و یک کشتی تهاجمی در دریای سرخ و تنگه باب المندب است. طبق اظهارات علی القحوم و تحرکات استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن و دیگر مستشاران آمریکایی، نظامیان آمریکایی در شش نقطه یمن از جمله پایگاه العند، منطقه خور عمیره در سواحل استان لحج، حضرموت (احتمالا پایگاه هوایی الریان)، المهره (احتمالا پایگاه هوایی الغیضه) و جزایر سقطری و میون مستقر شده است. اعزام گسترده نیرو و استقرار آنها در این نقاط نشان می‌دهد که آمریکا برای کنترل سواحل و جزایر جنوبی و جنوب غربی یمن برنامه ریزی کرده است. افزایش حضور نظامی آمریکا در تنگه باب المندب و تنگه هرمز در راستای سیطره آمریکا برای کنترل عبور و مرور کشتی ها و رصد تحرکات ایران در این مسیر است. واهمه آنها از تشکیل ائتلاف دریایی ایران پس از بازسازی روابط با کشورهای عربی و کمک رسانی به یمن منجر شده تا برای حفظ جایگاه خود در نزد اعراب تمام قد وارد میدان جنگ دریایی با محور مقاومت شوند.

بیشتر بخوانید:
باب المندب؛ صحنه اصلی جنگ دریایی انصارالله و ائتلاف سعودی
لشکرکشی آمریکا برای ورود مستقیم به جنگ یمن

نقشه: نقاط استقرار نیروهای آمریکایی در یمن / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

استفاده از محتوای تحولات جهان اسلام فقط با ذکر منبع و نام “تحولات جهان اسلام” مجاز است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.