افزایش تحرکات زمینی و هوایی آمریکا در مناطق مختلف عراق

پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 21:36
https://iswnews.com/?p=101424

تحرکات زمینی و هوایی نیروهای آمریکایی و متحدان آن در عراق طی چند روز گذشته نسبت به روزهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است که هدف از این تحرکات تاکنون نامشخص می‌باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از آنکه چند روز قبل، چند فروند هواپیمای حامل نظامیان، مشاوران نظامی وارد پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی در عین الاسد واقع در استان الانبار شدند، تحرکات نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف عراق نیز افزایش یافت.

همزمان با این تحرکات، منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که عملیات شناسایی زمینی نظامیان آمریکایی در نزدیکی پایگاه‌های خود در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه پس از چندین سال مجدداً از سرگرفته شده است.

در همین رابطه، شیخ عبدالله الدلیمی، یکی از شیوخ سرشناس منطقه غربی الانبار روز دوشنبه فاش کرد که تعدادی از نظامیان آمریکایی و اعضای گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی عراق و سوریه مستقر شده‌اند. وی احتمال داد این تحرکات در راستای محدودسازی سازمان حشد الشعبی و اخلال در ماموریت این سازمان در کنترل بر مرزهای مشترک عراق و سوریه صورت گرفته باشد.

پس از این تحرکات، برخی منابع از افزایش تردد نیروهای آمریکایی به پایگاه‌های عین الاسد، الحریر، بلد و التاجی خبر دادند. ویدیو و تصاویر منتشر شده از کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که کاروان‌های لجستیک عظیم اشغالگران آمریکایی نیز در مناطق مختلف عراق از جمله بغداد، بصره، اربیل و… به سوی پایگاه‌های آمریکا در عراق در حال حرکت می‌باشند.

همچنین بررسی پروازهای هواگردهای آمریکایی نیز نشان می‌دهد که تحرکات هواگردها در دو روز اخیر نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است که تاکنون علت آن مشخص نشده است.

ساعاتی قبل، یک منبع امنیتی عراقی از ورود یک کاروان لجستیک آمریکایی حامل ۵۰ دستگاه خودروی “هامر” از طریق گذرگاه عرعر به عراق خبر داد. بر اساس اعلام وی، هواگردهای آمریکایی نیز برای اسکورت این کاروان بر فراز برخی مناطق به پرواز درآمدند.

موضوع افزایش تحرکات آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، موضوع جدیدی نیست و نظامیان آمریکایی در بازه‌های زمانی مختلف طی ماه‌های اخیر، تحرکات خود را در مناطق مختلف عراق و سوریه افزایش دادند که دلایل آن تاکنون نامشخص می‌باشد. افزایش تحرکات آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، گمانه‌زنی‌های تحلیلگران منطقه‌ای در خصوص برنامه‌ریزی آمریکا علیه امنیت کشورهای منطقه و نیت شوم واشنگتن جهت عملیاتی‌ کردن طرح‌های مخرب خود را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: تحرکات هوایی مشکوک آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در اربیل عراق
کاروان لجستیک آمریکایی‌ها در استان بصره عراق
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.