حمله پهپادهای انتحاری به فرودگاه پسکوف روسیه (ویدیو)

چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 11:29
https://iswnews.com/?p=102222
موقعیت شهر پسکوف و فاصله ۶۷۵ کیلومتری با مرزهای اوکراین

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حمله پهپادی شب گذشته (۷ شهریور ماه) ارتش اوکراین به فرودگاه شهر پسکوف واقع در شمال غرب روسیه، چند فروند هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ۷۶ روسیه دچار آتش سوزی و خسارت شدند.

طبق اعلام وزارت امور فوق‌العاده و اورژانس و رسانه های روسیه، این حمله با دستکم ۱۵ فروند پهپاد انتحاری انجام گرفته است. همچنین یک هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ۷۶ در جریان حمله پهپادی به فرودگاه پسکوف آتش گرفته و چهار فروند هواپیمای دیگر آسیب دیده‌اند.

در حال حاضر تمامی پروازهای فرودگاه پسکوف تا بررسی جزئیات و نتایج این حمله متوقف شده است. بر اساس اطلاعات اولیه، فرودگاه خسارت قابل توجهی ندیده است و مقامات دولتی اعلام کرده اند که پروازهای فرودگاه پسکوف احتمالا از روز پنج‌شنبه ۹ شهریور ماه از سر گرفته می‌شود.

ویدیو: آتش سوزی در فرودگاه پسکوف پس از حمله پهپادی اوکراین

فرودگاه پسکوف در ۶۷۵ کیلومتری از مرز اوکراین و در نزدیکی مرزهای دو عضو ائتلاف ناتو یعنی کشورهای لتونی و استونی قرار دارد. از این رو، این احتمال وجود دارد که حمله پهپادی شب گذشته به فرودگاه این شهر با هماهنگی مستشاران ناتو و نقش آفرینی یکی از دو کشور لتونی و استونی انجام شده باشد. در صورت اثبات این فرضیه، آتش جنگ به کشورهای دیگر اروپا نیز کشیده خواهد شد و احتمال درگیری فراگیر وجود خواهد شد.

نقشه: شهر پسکوف و فاصله آن با مرزهای شمالی اوکراین

لازم به ذکر است طی هفته جاری، ارتش اوکراین در چندین نوبت حملاتی را با استفاده از پهپاد علیه خاک روسیه انجام داده است که به ادعای وزارت دفاع روسیه، بیشتر این حملات خنثی شده اند. همچنین روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور سه پهپاد اوکراینی را بر فراز استان بریانسک، یک فروند پهپاد بر فراز استان اوریول و یک فروند پهپاد را بر فراز استان کالوگا سرنگون کرده اند.

اخیرا شاهد افزایش موج حملات پهپادی اوکراین علیه روسیه هستیم. این در حالی است که در گذشته، اوکراین و متحدانش به دلیل ترس از واکنش روسیه و عواقب احتمالی، از انجام چنین حملاتی خودداری میکردند. به نظر می‌رسد ارتش اوکراین و ناتو به آرامی در حال محو کردن خطوط قرمز اعلامی روسیه هستند. از این رو، در صورتی که روسیه اقدام موثری در جهت بازدارندگی و جلوگیری از این دست حملات نکند؛ دامنه حملات ناتو و اوکراین به مرور از پهپاد به مراحل بالاتر و سنگین تری کشیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سومین حمله پهپادهای اوکراین به مسکو در هفته اخیر (ویدیو)

ویدیو: آتش سوزی در فرودگاه پسکوف پس از حمله پهپادی اوکراین
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.