احمد الخبیل، فرمانده شورای نظامی دیرالزور

نیروهای سوریه دموکراتیک روز چهارشنبه از برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور به دلیل ارتکاب جنایات، تخلفات و سوء استفاده از اختیارات خبر دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۸ شهریور ماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شورای نظامی دیرالزور با موافقت شورای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه تصمیم به برکناری احمد الخبیل معروف به ابو خوله، فرمانده شورای نظامی دیرالزور گرفت.

در این بیانیه آمده است که که احمد خبیل معروف به ابوخوله، در جنایات و تخلفات متعددی از جمله ارتباط و هماهنگی با نهادهای خارجی، ارتکاب جرایم جنایی و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر، سوء مدیریت اوضاع امنیتی و… دست داشته است.

طبق این بیانیه، ابوخوله از موقعیت خود سوء استفاده کرده و از اختیارات مدیریتی برای منافع شخصی و خانوادگی (که نقض آشکار مقررات داخلی نیروهای دموکراتیک سوریه می‌باشد) سوء استفاده نموده است. همچنین شورای نظامی SDF چهار نفر دیگر را که در این تخلفات شریک بوده‌اند را نیز برکنار کرد.

شایان ذکر است احمد خبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور در ۵ شهریور ماه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و با حمایت ائتلاف آمریکایی بازداشت شد.

پس از بازداشت وی، برخی قبایل و عشایر استان دیرالزور با انتشار ویدیو و بیانیه‌ای دستیگری وی را محکوم کرده و با صدور اولتیماتوم به مقامات SDF هشدار دادند در صورت عدم آزادی وی، حملاتی را علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه ترتیب خواهند داد.

همچنین طی روزهای گذشته، رسانه‌های محلی از وقوع درگیری‌های مسلحانه پراکنده میان برخی قبایل دیرالزور و نیروهای SDF خبر دادند که تاکنون جزئیاتی از تلفات طرفین منتشر نشده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.