استمرار نبردها میان عشایر سوری و نیروهای SDF در دیرالزور

جمعه 10 شهریور 1402 - 22:13
https://iswnews.com/?p=102426
مناطق البصیره، ذیبان، هجین، درنج در استان دیرالزور

درگیری‌های مسلحانه میان عشایر سوری و نیروهای دموکراتیک سوریه برای ششمین روز متوالی همچنان ادامه داشته و در نتیجه این درگیری‌ها، عشایر سوری بر چند منطقه در استان دیرالزور تسلط یافتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از آنکه نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، رئیس شورای نظامی دیرالزور را برکنار کردند، درگیری‌های مسلحانه‌ میان برخی از عشایر سوری و نیروهای SDF در نقاط مختلف استان دیرالزور آغاز شد.

در ادامه تنش‌ها در استان دیرالزور، از صبح امروز مناطق الشحیل، ذیبان، السوسه، درنج‌‏، الطیانه و مناطق اطراف آن شاهد درگیری‌های مسلحانه میان عشایر سوری و نیروهای SDF بوده است.

بر اساس اعلام منابع محلی تاکنون ۱۱ نیروی SDF در جریان درگیری در ذبیان کشته شده و ۵ خودرو آنها منهدم شده است. شمار زیادی از نیروهای SDF نیز به اسارت عشایر سوری درآمده‌اند. از سوی دیگر، دستکم سه نیروی مسلح عشایر سوری طی درگیری با نیروهای SDF در ذیبان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه با عشایر سوری در استان دیرالزور

ویدیویی از حضور نیروهای مسلح عشایر سوری در شهر ذیبان

پس از استقرار نیروهای مسلح عشایر سوری در شهر ذیبان، نیروهای SDF مناطقی از این شهر را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که به منازل تعدادی از غیرنظامیان آسیب جدی وارد شد.

با افزایش پیشروی عشایر سوری، نیروهای SDF مقرهای خود در این شهر را رها کرده و طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای عشایر سوری بر پایگاه نیروهای ویژه SDF در ذیبان نیز مسلط شده‌اند.

تسلط عشایر سوری بر پایگاه نیروهای ویژه SDF در شهر ذیبان

گفته می‌شود عشایر سوری پس از تبادل آتش با نیروهای دموکراتیک سوریه، کنترل مناطق ذیبان، البصیره، البحره، الدحله و جدیده عکیدات را بدست گرفته‌اند. تاکنون مقامات SDF نسبت به اخبار منتشر شده اظهار نظری نکرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Samad شنبه, ۱۱ شهریور, ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

    هویت دیرالزور و رقه و حسکه و حلب تماما عربی و اسلامی هست به بهانه نفت و جلگه فرات یک کردستان جعلی و اشغالی صهیونی درست کردند سپاه قدس باید به عشایر عرب شرق فرات کمک کنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.