جهت حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی به مناطق غربی استان صعده

حملات توپخانه ای و پهپادی ائلاف سعودی و همچنین انفجار مین ها و بمب های به جا مانده در جبهات جنگ از جمله علل اصلی تداوم جان باختن غیرنظامیان در یمن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه حملات توپخانه‌ای و پهپادهای ائتلاف سعودی به مدیریت های شدا، منبه، رازح، قطابر و غمر واقع در غرب و شمال غربی استان صعده در طول چهار روز ابتدایی ماه سپتامبر میلادی، یک غیرنظامی یمنی و یک مهاجر آفریقایی شهید و سه نفر دیگر از مهاجرین آفریقایی زخمی شده‌اند.

همزمان با این تداوم حملات، مرکز اجرایی مین زدایی نیز اعلام کرده است که در نتیجه انفجار بمب‌های خوشه‌ای و مین های ائتلاف سعودی در یمن، از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون ۳۷ نفر از جمله ۱۲ کودک به شهادت رسیده‌اند.

حملات پراکنده سعودی‌ها و انفجار مین‌ها و بمب‌های به جا مانده از جنگ در یمن، در حالی همچنان از غیرنظامیان تلفات می‌گیرد که ائتلاف سعودی و دولت نجات یمن در توافقی غیررسمی در تمامی جبهات اعلام آتش بس کرده و برای دستیابی به صلح با میانجیگری سازمان ملل و عمان مذاکره می‌کنند. همچنین سازمان ملل ارائه کمک‌های مالی به نهادهای اجرایی مین زدایی در یمن را برای دومین ماه متوالی به دلایل نامعلومی قطع کرده و خواستار همکاری یمنی‌ها در پرونده‌های سیاسی شده است.

بیشتر بخوانید: کودک کشی ائتلاف سعودی، این بار در تعز

نقشه: جهت حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی به مناطق غربی استان صعده / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.