عملیات نیروهای امنیتی تاجیکستان علیه عوامل گروه جماعت انصارالله تاجیکستان در مناطق مرزی بدخشان کوهستانی

بر اثر عملیات نیروهای امنیتی تاجیکستان علیه مسلحین گروه تروریستی جماعت انصارالله تاجیکستان در ناحیه خودمختار بدخشان کوهستانی، سه نفر از مسلحین این گروه کشته شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی عملیات نیروهای کمیته امنیت ملی تاجیکستان در ۱۴ شهریور ماه، علیه مخفیگاه مسلحین گروه تروریستی جماعت انصارالله تاجیکستان در روستای مرزی کوران در شهرستان درواز واقع در ناحیه خودمختار بدخشان کوهستانی، سه نفر از مسلحین این گروه کشته شدند.

کمیته امنیت ملی تاجیکستان در این عملیات همچنین مقادیری زیادی فشنگ جنگی، مواد انفجاری، خشاب و سلاح های آمریکایی موجود در انبارهای وزارت دفاع حکومت پیشین افغانستان را کشف کردند.

این کمیته در بیانیه‌ای درباره جزئیات این عملیات گفت که این افراد در شامگاه ۸ شهریور ماه از خاک افغانستان وارد روستای کوران شدند و مخفیگاه آنها از همان بدو ورود به خاک تاجیکستان، تحت نظر نیروهای امنیتی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در گذشته نیز مسلحین گروه جماعت انصارالله تاجیکستان تحت پوشش قاچاقچی مواد مخدر و سلاح، از خاک افغانستان وارد تاجیکستان شده و با نیروهای کمیته امنیت ملی این کشور درگیر شده بودند اما این اولین باری است که به صورت رسمی مسلحین این گروه طی یک اقدام تروریستی برون مرزی وارد تاجیکستان شده و با نیروهای امنیتی تاجیک درگیر می شوند. بی شک این تحرکات با حمایت طالبان در افغانستان انجام می‌شود و احتمال افزایش و توسعه آن به دیگر کشورهای آسیای میانه و سایر همسایگان افغانستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
افزایش پاسگاه های امنیتی تاجیکستان در مرز با افغانستان
طالبان تاجیکستان تشکیل شد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.