حمایت دمشق از عشایر عرب در شرق سوریه

جمعه 17 شهریور 1402 - 11:41
https://iswnews.com/?p=102875
فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه

وزیر خارجه سوریه با اشاره به درگیری‌های اخیر عشایر سوری با نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد که دولت دمشق از عشایر عرب در این درگیری‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه طی گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با اشاره به درگیری‌های اخیر عشایر سوری با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) بیان داشت که اشغالگری آمریکا به لطف تلاش‌‌ها و اقدامات اهالی دیرالزور و حسکه در کنار ارتش سوریه و متحدان آن پایان خواهد یافت.

المقداد در ادامه گفت: آنچه در شرق سوریه در جریان است، نیازی به بیانیه‌های رسمی ندارد زیرا شهروندان سوری از طرف تمام مردم سوریه علیه اشغالگران و افراد مسلح و ابسته به آن‌ها در یک جنگ ملی مبارزه می‌کنند.

وی بیان اظهار داشت: اشغالگران آمریکایی یک بازی دوگانه به راه انداخته‌اند و از دو متحدشان را که در شرق سوریه رقیب یکدیگر هستند، حمایت می‌کنند. آن‌ها از یک طرف از اشغالگران ترکیه‌ای حمایت می‌کنند تا به اشغال خاک سوریه ادامه بدهند و همزمان از نیروهای SDF پشتیبانی می‌کنند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: این سیاست‌های آمریکا که در ظاهر متناقض است، دیگر برای همه نخ‌نما شده است و هدف اصلی آن، تضعیف کشور سوریه است. از نظر آمریکا، هر چیزی که به سوریه می‌رسد ممنوع است و تحریم می‌شود حتی دارو و گندم. براساس دموکراسی آمریکایی مردم سوریه باید بمیرند تا دموکراسی را برای آن‌ها اعمال کنند. حالا آن ها حتی نمی‌گذارند یک لقمه نان به مردم برسد!

شایان ذکر است پس از آنکه احمد خبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شد، برخی از عشایر سوری در اعتراض به این اقدام، مواضع نیروهای SDF در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند. این تصمیم باعث آغاز سلسله درگیری‌هایی شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: برکناری رئیس شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.