تحولات فلسطین، ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

جمعه 24 شهریور 1402 - 15:16
https://iswnews.com/?p=103346

رسانه‌های اسرائیلی از انفجار یک بمب در پارکی در مرکز شهر تل آویو خبر داده و اعلام کردند که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده و نیروهای امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.

– در ۱۰ شهریور ماه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک فلسطینی به نام “عبدالرحیم فایز غنام” (۳۶ ساله) در شهرک عقابا در طوباس به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی خبر داد.
– در ۱۱ شهریور ماه، شهرک‌نشینان اریتره‌ای در اعتراض به حمایت رژیم صهیونیستی از دولت مستقر اریتره، با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: درگیری پلیس اسرائیل با پناهجویان اریتره‌ای در تل‌آویو

– بر اساس رصد اطلاعات پروازهای بین اسرائیل و جمهوری آذربایجان، در طول یک هفته اخیر دستکم سه پرواز هواپیماهای ترابری حامل مهمات و تسلیحات از اراضی اشغالی فلسطین به فرودگاه‌های باکو و گنجه انجام شده است.
– در ۱۳ شهریور ماه، در پی حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین واقع در کرانه باختری، دستکم ۴ فلسطینی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: یورش نظامیان اسرائیلی به جنین

– در ۱۳ شهریور ماه، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم اسرائیل و عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین، مقر دائم سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح کردند.

بیشتر بخوانید: افتتاح سفارت اسرائیل در بحرین

– رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که سرویس‌ امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، دو اسرائیلی را به اتهام تلاش برای قاچاق اسلحه از مرزهای اردن به داخل کرانه باختری بازداشت کرده است.
– در ۱۹ شهریور ماه، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین با انتشار ویدیویی از شلیک راکت از جنین به سوی شهرک صهیونیست‌نشین رام اون خبر داد.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی مقاومت به شهرکی صهیونیست‌نشین در اطراف جنین (ویدیو)

– در ۱۹ شهریور ماه، دیوید بارنِه‌ئا، رئیس سازمان جاسوسی موساد طی کنفرانس در یکی از دانشگاه‌های اسرائیل، مسئولان ایرانی را تهدید به ترور کرد.

بیشتر بخوانید: تهدید به ترور مقامات ایرانی توسط رئیس موساد!

– یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اجلاس کانون سیاست‌های مبارزه با تروریسم در دانشگاه رایخمن مدعی شد که ایران در حال احداث فرودگاهی در جنوب لبنان و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرز فلسطین اشغالی است.

بیشتر بخوانید: وزیر جنگ اسرائیل: ایران در حال ساخت فرودگاه در جنوب لبنان است!

– در ۲۱ شهریور ماه، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز رزمایش “الرکن الشدید۴” در غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: آغاز رزمایش الرکن الشدید۴ در غزه (تصویر)

– در ۲۴ شهریور ماه، رسانه‌های اسرائیلی از انفجار یک بمب در پارکی در مرکز شهر تل آویو خبر داده و اعلام کردند که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده و نیروهای امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.