تحولات یمن، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

دوشنبه 27 شهریور 1402 - 17:39
https://iswnews.com/?p=103480

گروه تروریستی القاعده یمن در خبرنامه مؤسسه الملاحم اعلام کرد که ابو بشر، قاضی شرعی این گروه یک سال و نیم پیش توسط نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر مارب بازداشت شده است.

۱- الجوف:
نیروهای دولت مستعفی مدعی ساقط کردن یک پهپاد انصارالله در جبهه شمالی استان الجوف شدند.

۲- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۷۵ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
پهپادهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته سه بار منطقه مقبنه را بمباران کردند.

۳- صعده:
نیروهای ائتلاف سعودی روستاهای مرزی مدیریت های شدا و رازح را مورد حمله توپخانه‌ای و گلوله باران خود قرار دادند.

جهت حملات توپخانه ای ائتلاف سعودی به مناطق غربی استان صعده

۴- مارب:
گروه تروریستی القاعده یمن در خبرنامه مؤسسه الملاحم اعلام کرد که ابو بشر، قاضی شرعی این گروه یک سال و نیم پیش توسط نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر مارب بازداشت شده است. القاعده جزئیات دیگری از این خبر منتشر نکرده است و مقامات دولت مستعفی نیز تاکنون واکنشی نسبت به این خبر نداشته اند.

۵- سقطرا:
به گفته منابع محلی، امارات متحده عربی کار ساخت باند فرودگاهی به طول ۲.۵ کیلومتر در جزیره عبدالکوری، واقع در مجمع الجزایر سقطرا را تسریع کرده است.

موقعیت جزیره عبدالکوری در مجمع الجزایر سقطرا

۶- عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب به عنوان نائب رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

۷- محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن: «مذاکرات صنعا با عربستان به عنوان رهبر ائتلاف متجاوز، با میانجیگری عمان و برای دستیابی به راهکارهایی برای حل مسائل مطرح شده در پرونده بشردوستانه شامل: پرداخت حقوق کارمندان یمنی، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر، آزادی تمامی اسرا و بازداشت شدگان و خروج نیروهای خارجی و بازسازی یمن و دستیابی به راه حل سیاسی جامع در حال انجام است.»

۸- عادل بن عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی از تلاش‌های عربستان و عمان برای پایان دادن به جنگ یمن قدردانی کرد و این تلاش‌ها در ادامه طرح شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۱ میلادی دانست.

بیشتر بخوانید: نگاهی به چالش‌های مذاکرات صلح در یمن

۹- سازمان ملل متحد اعلام کرد که به علت کمبود شدید بودجه برای عملیات بشردوستانه و برنامه جهانی غذا، میزان کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها را از پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی کاهش می دهد. دولت نجات یمن این اقدام را فاجعه بار و غیرمنطقی توصیف کرده و نسبت به نتایج فاجعه بار و تشدید بحران انسانی در یمن هشدار داده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.