موقعیت شهر المکلا مرکز استان حضرموت

مسلحین شورای انتقالی جنوب و نیروهای اماراتی یک خانه مسکونی در شهر المکلا مورد حمله قرار داده و به اهالی این خانه به طور ناجوانمردانه‌ای تعدی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شامگاه روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه، نیروهای اماراتی و شورای انتقالی جنوب به یک منزل مسکونی در شهر المکلا، مرکز استان حضرموت هجوم بردند و در حالی که صاحب خانه برای پوشیدن لباس مناسب اهل خانه اش درخواست فرصت می‌کرد، درب منزل وی را تخریب کرده و پس از ورود، به اهالی منزل تعدی کردند.

ویدیوی این حادثه ناگوار که صدای گریه و کمک خواهی یک زن و چند کودک وی در آن شنیده می‌شود، موجب واکنش گسترده یمنی ها در فضای مجازی شده است.

ویدیو: لحظه ورود نظامیان جنوبی و اماراتی به خانه مسکونی در شهر المکلا

محمود البلوشی، یکی از فعالان رسانه ای اماراتی در توضیح این واقعه گفت که امارات با دست آهنین علیه هر کسی که جرأت کند به سربازان و منافع ما آسیب برساند اقدام خواهد کرد، حتی اگر در آغوش زنانشان باشند! وی در تصریح این تعدی گفت که نیروهای ما در این عملیات قصد دستگیری یکی از فعالان و خبرنگاران معروف ضد امارات را داشتند.

این هجوم در حالی انجام می‌شود که اخیرا موج شدیدی از اعتراضات مردمی به ورود دوباره مبخوط بن ماضی، استاندار دولت مستعفی در حضرموت به شهر المکلا راه اندازی شده بود. رسانه‌های محلی معتقدند که هدف اصلی این اعتراضات، فعالیت های امارات برای اشغال حضرموت توسط آمریکا بوده است. همچنین در این راستا روز گذشته یک هیئت آمریکایی به ریاست مایکل کونیگ با مبخوط بن ماضی دیدار کرده و جزئیات یک طرح گسترده نظامی و امنیتی با هدف تامین امنیت حضور آمریکا در استان حضرموت را ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید:
تحولات یمن، ۱۰ مهر ۱۴۰۲
انصارالله: نیروهای آمریکا در شش نقطه یمن مستقر شدند

نقشه: موقعیت شهر المکلا، مرکز استان حضرموت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.