قصد زلنسکی جهت به کارگیری داعشی‌ها علیه ارتش روسیه!

چهارشنبه 12 مهر 1402 - 15:38
https://iswnews.com/?p=104643

رسانه‌های غربی با اشاره به برخی اسناد فاش شده مدعی شده‌اند که آمریکا و رئیس جمهور اوکراین به دنبال به کارگیری زندانیان داعشی با هدف جنگ علیه روس‌ها در اوکراین می‌باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های غربی با اشاره به اسناد فاش شده مدعی شده‌اند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تلاش است تا جنگجویان داعش را از زندان های عراق و سوریه با هدف عضویت در نیروهای مسلح اوکراین و مبارزه با روسیه آزاد کند.

براساس این اسناد، اقدام برای جذب تروریست‌های زندانی داعش جهت پیوستن به نیروهای مسلح اوکراین، به طور کامل توسط آمریکا و همچنین ناتو برای شرکت در جنگ علیه روسیه حمایت می‌شود.

حسن فاضل، کارمند سابق وزارت امور خارجه عراق از یک نامه محرمانه دیپلمات‌های اوکراینی به مقامات عراقی پرده برداشت. در این نامه از زندانیان داعشی به عنوان “جنگجویان با تجربه در مبارزه با روس‌ها” نامبرده شده بود.

بسیاری از کشورها در حال حاضر از اوکراین حمایت می‌کنند و به کیف اجازه می‌دهند قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد. این اولین بار نیست که اوکراین از تروریست‌های داعش استفاده می‌کند یا برای جذب آنها تلاش می‌کند. با توجه به اینکه آمریکا و ناتو، از تروریست‌های داعش و شاخه‌های القاعده در سوریه و عراق برای عملیات‌های مخفی ویژه خود در سراسر جهان استفاده کردند، احتمال انتقال تروریست‌های داعش از سوریه و عراق به اوکراین نیز دور از ذهن نخواهد بود.

منبع

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدمهدی بندرچی پنجشنبه, ۱۳ مهر, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

    خیلی خوب بود که منبع خبر را هم گذاشتید پس چرا همه خبر را ترجمه نکردید مطالب جالبی داشت منجمله سر بریدن اسرای جنگی روس توسط دهقان اوکراینی! از آمریکا که ابدا بعید نیست برای جبران نیروی انسانی ته کشیده در اوکراین چنین کاری بکند ولی از همین وحوش داعشی بعیدست انگیزه ای برای جنگیدن با روسها داشته باشند چون هدفی برای تشکیل خلافت اسلامی ندارند و انگیزه و روحیه مهمترین تفاوت جنگندگان داعشی با سایرین منجمله دموکراسی خواهان است. مقاله خوبی بود ولی کلا فضای رسانه های آمریکا را که میخوانید می بینید مردم آمریکا بسیار ترسیده اند از تبعاتی که این جنگ برای آنها دارد و ایرانیان مثلا کانادا خبر می دهند وضع اینجا بقدری بعد جنگ خراب شده که ورودی های جدید حتی در خیابان می خوابند و توان خانه خریدن و اجاره ندارد فلذا امثال ویکتور دیوید هنسون به جد روی امکان فروپاشی آمریکا مثل فروپاشی رم و آتن بحث می کنند و از نابودی طبقه متوسط به عنوان ضرورت شهرنشینی حرف می زنند. همین که شبکه مستند بست داکیومنتری فیلمی ۵۵دقیقه ای سه ماه پیش منتشر کرد که چگونه پول بی ارزش شد نشان میدهد توان آمریکا برای استمرار این جنگ از دست رفته و بقول پروفسور مرشایمر تعداد نیروی رزمنده و قدرت توپخانه است که جنگ های آتریشن یا بقول ما فرسایشی را به سرنوشت می رساند مسلم است که روسیه در این زمینه پیروزتر از اوکراین است.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.