حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص با بیش از ۸۰ نفر شهید!

پنجشنبه 13 مهر 1402 - 17:47
https://iswnews.com/?p=104779

در پی حمله پهپادی مسلحین به دانشکده نظامی حمص دستکم ۸۹ نفر شهید و ۲۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دانشکده نظامی حمص در ۱۳ مهر ماه هدف حملات پهپادی مسلحین قرار گرفت که طی این اقدام تروریستی تعدادی از نظامیان و غیرنظامیان حاضر در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان افسری شهید و زخمی شدند.

در دقایق اولیه این حادثه، برخی رسانه از شهادت وزیر دفاع سوریه خبر دادند اما منابع آگاه اعلام کردند که وزیر دفاع سوریه حدود ۲۰ دقیقه قبل از حمله پهپادی، دانشکده نظامی حمص را ترک کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه، در نتیجه حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص، دستکم ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک شهید و ۲۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند. این حمله تروریستی منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و نظامی شده و ده‌ها زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص یک اقدام تروریستی بی‌سابقه است و ما با تمام قوا به این گروه‌های تروریستی پاسخ خواهیم داد. تاکید می‌کنیم که طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود و تاوان سنگینی خواهند داد.

به نظر می‌رسد حمله پهپادی امروز به دانشکده نظامی حمص با همکاری و راهنمایی کشورها و حامیان گروه‌های تروریستی صورت گرفته باشد. با توجه به حضور وزیر دفاع سوریه در این دانشکده، احتمال می‌‌رود این حمله حاوی پیامی مهم برای دولت سوریه باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.