تحولات عراق، ۱۴ مهر ۱۴۰۲

جمعه 14 مهر 1402 - 12:03
https://iswnews.com/?p=104818

نیروهای تیپ ۳۰ سازمان حشد الشعبی عراق، یک عملیات امنیتی در حومه‌ی موصل جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
در ۱۳ مهر ماه، نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی یک بمب متعلق به گروه تروریستی داعش را در منطقه طارمیه در شمال بغداد کشف کردند.

۲- صلاح الدین:
فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: یگان‌های فرماندهی عملیات صلاح الدین، سازمان مبارزه با تروریسم، نیروهای سازمان حشد الشعبی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، یگان مهندسی نظامی و اداره اطلاعات نظامی، ۹ مخفیگاه و چندین بمب و مواد منفجره متعلق به تروریست‌های داعش را کشف و ضبط کردند.

۳- الانبار:
در ۳ مهر ماه، قاسم مصلح، فرمانده ستاد عملیات سازمان حشد الشعبی در استان الانبار، از آغاز عملیات امنیتی گسترده با هدف پاکسازی مناطق بیابانی در غرب الانبار و نوار مرزی عراق و سوریه خبر داد.

۴- کرکوک:
در ۳ مهر ماه، واحد رسانه امنیتی عراق اعلام کرد: یگان‌های سازمان مبارزه با تروریسم با هماهنگی اداره عملیات آسایش اقلیم کردستان عراق، فرمانده گردان خارجی گروه تروریستی داعش به نام ابوبخاری را در استان کرکوک بازداشت کردند.

۵- نینوا:
نیروهای تیپ ۳۰ سازمان حشد الشعبی عراق، یک عملیات امنیتی در حومه‌ی موصل جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۶- معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق بیان داشت که نیروهای مرزبانی عراق در نقاط مرزی با ایران حدود ۱۲ مقر احداث کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: عملیات مشترک عراق: ۱۲ مقر مشترک با ایران ایجاد کردیم

۷- در ۱۲ مهر ماه، ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق همزمان با افزایش حملات هوایی ارتش ترکیه به اهدافی در شمال عراق، در راس یک هیئت بلندپایه نظامی و طی سفری رسمی وارد ترکیه شد.

۸- در پی حمله تروریستی مقابل وزارت کشور ترکیه و پذیرش مسئولیت این عملیات توسط گروه پ‌ک‌ک، وزارت دفاع ترکیه از حمله به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: پ‌ک‌ک مسئولیت عملیات آنکارا را برعهده گرفت؛ ترکیه پاسخ داد!

۹- دولت هلند اعلام کرد که در چارچوب فعالیت دفتر نمایندگی ناتو در عراق، دستکم ۱۲۰ نظامی و ۳ فروند بالگرد نظامی به این کشور اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تصمیم به اعزام نظامیان هلندی به عراق!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.