احمد مسعود به پارلمان اروپا رفت

جمعه 14 مهر 1402 - 20:00
https://iswnews.com/?p=104836

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در جریان سفر به شهر استراسبورگ در فرانسه، ضمن ملاقات با اعضای پارلمان اروپا در جلسه ای برای آنها سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” احمد مسعود، رهبر گروه جبهه مقاومت ملی افغانستان و هیئت همراهش در جریان سفر به شهر استراسبورگ در فرانسه، ضمن ملاقات با تعدادی از اعضای پارلمان اروپا در چند جلسه و نشست شرکت کرده و به سخنرانی پرداخت.‌

احمد مسعود و هیئت همراهش در بدو ورود به شهر استراسبورگ، در نشست با اعضای پارلمان اروپا در تالار بزرگ مجلس نمایندگان این پارلمان در جریان بحث وضع حقوق بشر در افغانستان شرکت کردند. اعضاى پارلمان در سخنرانى‌های خود از احمد مسعود و مقاومت مردم افغانستان در برابر طالبان اعلام حمایت کرده و بر ادامه همکارى‌های مشترک برای بهبود وضع موجود افغانستان تاکید کردند. احمد مسعود نیز در این نشست گفت: “٢٢ سال پیش احمد شاه مسعود، فرمانده مقاومت اول به دعوت رئیس وقت پارلمان اروپا به این شهر آمد و جهان را از خطر بزرگ تروریسم هشدار داد. امروز متاسفانه یک بار دیگر کشور ما به مرکز تروریسم و تهدید جدى به صلح و ثبات منطقه و جهان تبدیل شده است. هرگونه تعامل بیرونى با طالبان باید مشروط به شناسایى درونى توسط مردم افغانستان از راه های قابل قبول باشد. هیچ‌گونه تعامل بیرونى نمی تواند به طالبان مشروعیت داخلى بدهد”.

طبق گزارش رسانه های تابع احمد مسعود، اتحادیه اروپا در نشست بعدی خود قطعنامه‌اى را پیرامون نقض حقوق بشر در افغانستان، به ویژه درباره آزار و اذیت کارمندان و نظامیان حکومت پیشین صادر می کند.

احمد مسعود همچنین در یک نشست دیگر با گروه پارلمانى محافظه کاران و اصلاح طلبان اروپا گفت: “مقاومت مسلحانه بر ما تحمیل شده است و تا تمکین طالبان به خواست‌هاى مردم افغانستان و برقراری یک نظام برگرفته از اراده مردم ادامه خواهد یافت. وقتى آزادى‌هاى مردم مورد حمله قرار می‌گیرد، باید دموکراسى‌هاى جهان در کنار مردم ما قرار بگیرند تا با دشمنانشان تعامل بی‌مورد کنند”. وی همچنین در یک سخنرانی در دانشگاه ساینس‌پو در پاریس گفت که در دیدار با مقامات پارلمان اروپا خواستار محکومیت تبعیض جنسیتی و نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان شده است.

لازم به ذکر است که احمد مسعود و هیئت همراه بنا به دعوت جین برسیگیان، شهردار شهر استراسبورگ به این شهر سفر کرده و با شهردار و شماری از افغانستانی های مقیم این شهر در ساختمان شهرداری استراسبورگ دیدار و پیرامون محدودیت های حکومت طالبان علیه زنان و دختران و کمک دولت فرانسه به مهاجرین جدید گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:
درخواست کمک احمد مسعود از اسرائیل؛ جبهه مقاومت ملی تکذیب کرد!
کتاب احمد مسعود در فرانسه رونمایی شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.