اعلام رسمی جنگ اسرائیل علیه فلسطین به چه معناست؟

یکشنبه 16 مهر 1402 - 17:18
https://iswnews.com/?p=105177

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل به طور رسمی آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرده است.

اعلام این وضعیت یعنی فعال شدن بند ۴۰ قانون اساسی اسرائیل. در چنین حالتی ارتش اسرائیل آزادی عمل کامل برای اجرای فعالیت های گسترده نظامی و استفاده از تمام توان نیروهای هوایی، زمینی و دریایی خود در هر مکانی را دارد و می‌تواند به صلاحدید خود به طور مستقل عمل کند. آخرین باری که اسرائیل از این بند استفاده کرد، در جنگ با اعراب (سوریه و مصر) در سال ۱۹۷۳ میلادی بود.

با توجه به اظهارات تند نتانیاهو و اهداف عملیات طوفان الاقصی به روایت محمد الضیف، فرمانده گردان های قسام جنگ فلسطین به این زودی پایان نخواهد یافت. از این رو روند آغاز و شکل گیری پاسخ اصلی اسرائیل به عملیات مقاومت ممکن است چند روزی طول بکشد. علت این امر نیز واضح است اسرائیل غافلگیر شده و برای درگیری در این سطح آمادگی نداشته است. بنابراین فرماندهان نیروی هوایی و زمینی اسرائیل در حال طراحی عملیات خود علیه نوار غزه هستند. این عملیات قطعا با حضور گسترده هواگردها شامل جنگنده ها و پهپادها و بالگردهای تهاجمی و همچنین تجهیزات زرهی از تانک ها و زرهی ها و… همراه خواهد بود.

در این شرایط باید دید نیروهای مقاومت چه تدابیری برای مقابله با عملیات احتمالی اسرائیل تدارک دیده‌اند. آیا غافلگیری دیگری مانند ورود حزب الله و نیروهای مقاومت سوریه به جنگ فلسطین در راه است؟ آیا غافلگیری بعدی در کرانه باختری رخ خواهد داد؟ و یا نبرد در محور نوار غزه و در نهایت با میانجیگری کشورهای عربی به آتش بس محدود می‌شود! با روشن تر شدن ابعاد این جنگ، در ساعات و روزهای آتی بیشتر به ابعاد این موضوع خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل از مقاومت فلسطین!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس یکشنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

    با قاطعیت میشه گفت نیرو های مقاومت فلسطین اگه این اتفاق پیشبینی نکرده باشن معلومه از اول که حمله رو شروع کردن شکست خورده بودن وگرنه میشه گفت جنگ رو میتونه ببره و الان نیرو های مقاومت نیاز به پشتیبانی نیرو های حزب الله و مردم کرانه باختری هم بیان وسط اون وقت اسرائیل کارش تمومه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.