ادعای SDF: دستکم ۹ نظامی ترکیه کشته و زخمی شدند!

چهارشنبه 19 مهر 1402 - 09:57
https://iswnews.com/?p=105442

نیروهای دموکراتیک سوریه مدعی شدند که در نتیجه هدف قرار دادن مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه، ۹ تن از نظامیان ترکیه کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۱۸ مهر ماه ادعا کردند که در پی هدف قرار دادن مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه، دستکم ۹ نظامی ترکیه کشته و زخمی شدند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که نیروهای SDF در پاسخ به حملات ترکیه به شمال سوریه، مواضع ارتش ترکیه در مناطق ام شعیفه، باب الفرج، تل محمد، الداودیه و عبد الحی را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات، ۴ نظامی ترکیه کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه افزودند که از زمان آغاز عملیات انتقام جویانه طی روزهای اخیر، دستکم ۱۵ نظامی ترکیه کشته شده و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

مرکز رسانه‌ای SDF، ادعای ترکیه مبنی بر کشته شدن ۱۶۲ نیروی SDF و انهدام ۱۹۴ مقر نظامی را رد کرده و آن را “دروغ و اطلاعات نادرست” خواند.

گفتنی است از ۱۳ تا ۱۷ مهر ماه، نیروهای ارتش ترکیه، ۲۰۹ نقطه را در شمال و شمال شرق سوریه از جمله مقرهای نظامی، مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی را مورد هدف قرار دادند. سرانجام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ۱۷ مهر ماه اعلام کر که مرحله اول عملیات ترکیه علیه مواضع گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال سوریه و عراق پایان یافته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.