نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون این کشور در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ما هیچ تعهدی درباره باز کردن «کریدور» به هیچ طرفی نداده‌ایم! آنان باید درباره استفاده از کلمات دقت بیشتری به خرج دهند. لفظ کریدور به معنای راهی مواصلاتی است که توسط نیروی سومی کنترل می‌شود.در آن بیانیه سه طرفه نیز تنها درباره یک کریدور صحبت به میان آمده که آن هم کریدور لاچین است.

آیا ما راههای مواصلاتی را برای آذربایجان و ترکیه باز خواهیم کرد؟ بله! ما برای این کار آماده‌ایم و این کار باید با احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت ارمنستان صورت پذیرد. این بدین معناست که نباید هیچ قدرت ثالثی هیچ بخشی از ارمنستان را کنترل کند و این جاده توسط قوای ارمنستان اداره و از آن محافظت خواهد شد. وی افزود: باز شدن راهها به نفع آذربایجان،ارمنستان و ترکیه است.

الهام علی اف نیز در سخنرانی خود برای شرکت کنندگان در ۲۷مین نشست شورای وزیران سازمان همکاری اقتصادی گفت: در خصوص احداث جاده و راه آهن که امکان دسترسی به جمهوری خودمختار نخجوان از طریق خاک ایران را فراهم می کند، توافق حاصل شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.