وزیر امور خارجه ایران: دست همه روی ماشه شلیک است!

شنبه 22 مهر 1402 - 23:09
https://iswnews.com/?p=105781

وزیر امور خارجه ایران طی نشست خبری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر در پاسخ به هرگونه اقدام اسرائیل و تداوم جنایت جنگی، در اختیار مقاومت است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در پایان سفر دو روزه خود به عراق، لبنان و سوریه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حضور یافت.

امیرعبداللهیان گفت: امروز رهبران گروه‌های مقاومت از انسجام برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کرده‌اند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی در جلوگیری از ارتکاب جنایت جنگی صهیونیست‌ها، جبهه مقاومت در زمان مناسب پاسخ قاطع خواهد داد.

وی افزود: من در گفتگو با رهبران مقاومت دریافتم که پاسخ مقاومت، تعیین کننده، پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

امیرعبداللهیان خطاب به حامیان جنایت جنگی علیه مردم غزه، گفت: فرصت اقدامات دیپلماتیک همچنان وجود دارد اما فردا دیر است، این جنایات فورا باید متوقف شود. مشورت با متحدین ما در منطقه دستور کار ثابت و قطعی جمهوری اسلامی ایران است. متحدان ما در منطقه مستقل، مقتدر و در تصمیم گیری بر مبنای مصالح جمعی خود و منطقه عمل می‌کنند.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت ایران علیه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های این رژیم علیه بشریت، گفت: پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را داده‌ایم و آمادگی داریم این نشست را در تهران برگزار کنیم. دبیرکل این سازمان قرار است نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری مسائل مربوط به منطقه فلسطین انتخاب کند و اسناد جنایات جنگی این رژیم برای ارائه در دادگاه های ملی و بین المللی کشورها جمع آوری شود. در تاریخ هفت دهه گذشته، بسیاری از شکایات حقوقی از سوی مراکز حقوقی مرتبط با فلسطین مطرح شده است، اما به دلیل برخورد ناعادلانه به آنها رسیدگی نشده است.

بخشی از سخنان حسین امیرعبداللهیان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.