اعزام دومین ناوگروه آمریکا به دریای مدیترانه

یکشنبه 23 مهر 1402 - 09:06
https://iswnews.com/?p=105815

ارتش آمریکا ناوهواپیمابر جرالد فور، جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آمریکایی را به شرق دریای مدیترانه اعزام کرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که گروه ضربتی حامل ۲ (CSG-2) به رهبری ناو یو اس اس دوایت آیزنهاور (CVN-69) و متشکل از یک رزمناو کلاس Ticonderoga و همچنین سه رزمناو کلاس Arleigh Burke امروز از نورفولک در ایالت ویرجینیا به سمت شرق دریای مدیترانه حرکت کرده‌اند.

آمریکا پیش از این و در ابتدای درگیری‌های فلسطین، ناوگروه جرالد فورد (CVN-78) را به منظور حمایت از اسرائیل و جلوگیری از توسعه درگیری‌ها به شرق دریای مدیترانه اعزام کرده بود.

ناو آیزنهاور می تواند بیش از ۶۰ هواپیما از جمله جت های جنگنده F/A-18 حمل کند. ناو فورد نیز می تواند بیش از ۷۵ هواپیما را حمل کند.

وزیر دفاع آمریا لوید آستین در این خصوص گفت: این استقرار بخشی از تلاش ما برای جلوگیری از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ پس از حمله حماس به اسرائیل است.

این سخنان درحالی است که اسرائیل در طول هفته اخیر نیز چندین محموله تسلیحاتی از ارتش ایالات متحده دریافت کرده بود. در همین حال، واشنگتن همچنان به نادیده گرفتن تلفات بالای حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه که بنابر گزارشهای مستند از مرز ۲۲۰۰ نفر نیز فراتر رفته است، ادامه می‌دهد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.