شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شامگاه گذشته، پیش نویس قطعنامه روسیه درباره برقراری آتش بس در فلسطین و باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در نوار غزه را تصویب نکرد.

در جریان این نشست، نمایندگان آمریکا،‌ انگلیس، فرانسه و ژاپن به عنوان عضو غیردائم این شورا، به پیش نویس قطعنامه روسیه رأی منفی دادند. همچنین کشورهای روسیه، چین، امارات، گابن و موزامبیک از آن حمایت کردند و شش کشور دیگر عضو شورای امنیت شامل آلبانی، برزیل، غنا، مالت، سوئیس و اکوادور به آن رای ممتنع دادند. در مجموع این قطعنامه ۹ رای موافق را دریافت نکرد و تصویب نشد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت در واکنش به این اقدام ضمن ابراز تاسف گفت که شورا همچنان گروگان خودخواهی هیئت‌های غربی باقی مانده است.

جنبش حماس نیز طی بیانیه‌ای مخالفت و رأی منفی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در این شورا برای برقراری آتش‌بس و باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در فلسطین را محکوم کرد و کشورهایی که با آن مخالفت کردند را مسئول ادامه جنایات علیه غیرنظامیان غزه دانست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.