یورش عناصر داعش به السخنه

پنجشنبه 27 مهر 1402 - 19:42
https://iswnews.com/?p=106426

عناصر گروه تروریستی داعش با انجام حملات همزمان از چند محور، کنترل چند مقر ارتش سوریه در منطقه السخنه واقع در اطراف شهر تدمر را برای دقایقی به دست گرفتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه تروریستی داعش در ساعات پایانی ۲۶ مهر ماه، حمله‌ای گسترده از پنج محور علیه ۸ مقر ارتش سوریه در بیابانهای السخنه واقع در استان حمص سوریه ترتیب دادند.

با نزدیک شدن تروریست‌های داعش به مقرهای ارتش سوریه و افزایش درگیری‌ها و تبادل آتش، نظامیان سوری مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند. در پی این ماجرا، تروریستهای داعش برای دقایقی بر تعدادی از مقرها مسلط شدند.

گفته می‌شود عناصر داعش در این حمله، مقداری سلاح، مهمات و چند دستگاه خودرو به غنیمت گرفتند. همچنین طبق اعلام منابع محلی، دستکم ۱۵ نظامی سوری به اسارت تروریست‌های داعش درآمدند.

ساعاتی پس از این درگیری، کاروان کمکی ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی وارد شهر السخنه شدند تا به مناطق آلوده و مشکوک اعزام شوند.

گفتنی است موقعیت جغرافیایی السخنه و نزدیک بودن این منطقه به مناطق تحت نفوذ و مخفیگاه‌های داعش (صحرای جنوب غرب دیرالزور و شرق تدمر) باعث شده است تا این منطقه هر از گاهی شاهد جنایات گروه تروریستی داعش باشد.

درگیریها برای پاکسازی مناطق بیابانی از وجود تروریستهای داعش ادامه دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی پنجشنبه, ۲۷ مهر, ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

    ضلع سوم صهیونیست‌ها به میدان آمد

    بعد از آمریکا و اروپا حالا نوبت این سگهای تربیت شده غربی است تا نقش ایفا کنند و احتمالا برای فشار به جبهه مقاومت دستور افزایش فعالیت گرفته اند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.