حمله هوایی ارتش اسرائیل به جنین

یکشنبه 30 مهر 1402 - 17:05
https://iswnews.com/?p=106709

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز، مسجد انصار در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری را بمباران کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ۳۰ مهر ماه، مسجد الانصار و منزل مجاور آن در اردوگاه جنین را مورد هدف قرار دادند.

پس از این عملیات، ارتش اسرائیل اعلام کرد: در حمله مشترک ارتش و سرویس امنیت عمومی (شاباک) تونلی در زیر مسجد الانصار در جنین مورد هدف قرار گرفت. ما یک گروه وابسته به حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار دادیم که قصد انجام عملیات علیه اسرائیل را داشته است.

در همین رابطه، سازمان هلال احمر فلسطین در کرانه باختری اعلام کرد که در این حمله جنایتکارانه، دستکم پنج فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد دیگر زخمی شدند.

شهر یا اردوگاه بزرگ جنین موقعیت و نقش بسیار مهمی در تحولات کرانه باختری و فلسطین دارد. این شهر هم به مناطق شمالی فلسطین اشراف دارد و هم از سمت شرق فاصله کوتاهی با مرز اردن دارد. جنین در طول سالهای گذشته مبدأ بسیاری از حملات علیه رژیم صهیونیستی بوده و از پتانسیل بالایی برای راه اندازی جریان مقاومت علیه اسرائیل برخوردار است. جنین در عملیات احتمالی آزادسازی فلسطین از جبهه جنوب لبنان و جولان اشغالی، نقش برجسته ای در انتقال درگیری‌ها به مرکز فلسطین اشغالی می‌تواند ایفا کند. از این رو، سازمان های امنیتی اسرائیل جنین را به طور مداوم تحت رصد امنیتی و اطلاعاتی خود دارند.

ویدیویی از محل حادثه (۱)
ویدیویی از محل حادثه (۲)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.