پروازهای مشکوک هواگردهای آمریکایی!

سه شنبه 2 آبان 1402 - 21:27
https://iswnews.com/?p=106964

بررسی پروازهای هواگردهای آمریکایی طی ساعات اخیر نشان می‌دهد که واشنگتن با جدیت و حساسیت بیشتری روند خروج کارکنان دیپلماتیک آمریکایی از اربیل و بغداد و انتقال آنان به کویت و اردن را پیگیری می‌کند.

چند فروند هواپیمای آمریکایی در ساعات گذشته تعدادی از کارکنان دیپلماتیک و شبه نظامی را از فرودگاه اربیل و فرودگاه کوچک آمریکایی‌ها در ضلع شمالی سفارت ایتالیا در بغداد به بخش آمریکایی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل کردند.

به نظر می‌رسد واشنگتن قصد دارد سلسله اقدامات و عملیات‌های نظامی جدیدی علیه گروه‌های مقاومت در عراق آغاز کند. به همین دلیل در حال کاهش کارکنان دیپلماتیک خود در عراق است تا با خیال آسوده‌تری به عملیات نظامی آتی بپردازد و تلفات احتمالی خود را در صورت حملات مقاومت عراق به حداقل برساند.

شایان ذکر است چندی قبل وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی درخواست کرد به دلایل امنیتی به عراق سفر نکنند. همزمان با این هشدار، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که کارمندان غیر ضروری در سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل خاک عراق را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: کاهش کارمندان سیاسی آمریکا در سایه صدور هشدار سفر به عراق!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امین سه شنبه, ۲ آبان, ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید .

    برایم سئوال شده چرا وقتی یک جنگ جدید شروع می شود ، جنگ های قبلی تعطیل می شوند؟ نه خبری از اوکراین است ، نه سودان ، نه … اتفاقاً الان به نظرم بهترین فرصت است که روسها یک حرکت جدی داشته باشند .

    ضمناً تصویر زیر کار خودم است ، اگر جایی خواستید می توانید استفاده کنید .

    آخرین وضعیت آرایش کشورهای مدعی مالکیت بر دریای چین جنوبی :

    https://s30.picofile.com/file/8468944076/scs.jpg

    با تشکر .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.