تخلیه اهالی فوعه و کفریا با مشکل مواجه است …

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 18:16
https://iswnews.com/?p=10702

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علیرغم توافق صورت گرفته برای خروج اهالی فوعه و کفریا از منطقه به ازای خروج مسلحین تحریرالشام از جنوب دمشق، تاکنون هیچ یک از افراد از شهرک ها خارج نشده اند.

بر اساس توافق صورت گرفته از صبح دو روز پیش ۲۰ اتوبوس وارد فوعه و کفریا شدند تا حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از اهالی شهرک های محاصره شده را در ازای خروج تروریست های تحریرالشام و خانواده هایشان از اردوگاه یرموک، از شهرکها خارج کنند.

 

عملیات تخلیه ی تحریرالشام از جنوب دمشق انجام شد؛ همچنین تعدادی از ربوده شدگان روستای علوی نشین اشتبرق در جنوب جسر الشغور نیز آزاد شدند؛ با این حال مطلع شدیم که اهالی فوعه و کفریا از خارج شدن از شهرک ها سرباز زدند. از این رو فقط ۱۸ نفر از اهالی که در وضعیت اضطراری قرار داشتند از شهرک ها خارج شدند.

بر طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار داده شد؛ اهالی فوعه و کفریا خواستار خروج تمامی مردم بصورت کامل و در یک نوبت  هستند و نه فقط ۱۲۰۰ نفر …

به همین علت از خروج از شهرک ها مخالفت کردند و تا این لحظه علیرغم تلاش های صورت گرفته عملیات خروج مردم از فوعه و کفریا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود ۵ الی ۶ هزار نفر در شهرک های فوعه و کفریا در استان ادلب در محاصره قرار دارند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.