ساقط کردن پهپاد اسرائیلی توسط حزب‌الله

پنجشنبه 11 آبان 1402 - 15:54
https://iswnews.com/?p=107851

رزمندگان حزب‌الله لبنان، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز مناطق جنوبی لبنان سرنگون کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در ۱۱ آبان ماه اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی بامداد امروز، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در آسمان روستای المالکیه و هونین با موشک زمین به هوا مورد هدف قرار دادند که طی این اقدام، پهپاد اسرائیلی منهدم شده و در مکان نامعلومی سقوط کرد.

این دومین پهپاد اسرائیلی است که طی روزهای اخیر توسط رزمندگان حزب‌الله در مناطق جنوبی لبنان سرنگون می‌شود. پیش‌ از این نیز نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در ۷ آبان ماه اعلام کرده بود که یک فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را در شرق الخیام هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید:‌ اینفوگرافیک: خسارات ارتش اسرائیل در مرز لبنان

شایان ذکر است پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از موارد برتری این رژیم نسبت به حزب‌الله لبنان می‌باشد که طی نبرد اخیر و حملات صهیونیست‌ها به مناطق جنوبی لبنان کاملا نمایان گردیده است. از این رو حزب الله برای حل این مشکل حتما باید بتواند پهپادهای بیشتری را سرنگون کند.

همچنین بررسی ویدیوهای منتشر شده توسط ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که پهپادهای این رژیم از ترس حملات یگان‌های ضد زره حزب‌الله، پروازهای فشرده‌ای را بر فراز مناطق جنوبی لبنان انجام می‌دهند. انجام پروازهای مداوم شناسایی، باعث افزایش اشرافیت اسرائیلی‌ها و منجر به حملات دقیق‌تر علیه حزب‌الله شده است و این موضوع، یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد شهدای اخیر حزب‌الله در جنوب لبنان می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.