استفاده ارتش اسرائیل از بمب ترموباریک علیه غزه

پنجشنبه 11 آبان 1402 - 19:12
https://iswnews.com/?p=107882

ویدیوهای منتشر شده از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نشان می‌دهد که نظامیان این رژیم از بمب‌های ترموباریک برای حمله به اهدافی در غزه استفاده کرده‌اند.

بمب‌ گرمافشاری (ترموباریک) نوعی بمب با قدرت انفجاری بالا است. این بمب برای ایجاد انفجار و گرما از اکسیژن محیط اطراف خود استفاده می‌کند به همین دلیل یک فضای خلأ نیز به وجود می‌آید؛ به واسطه ایجاد خلأ به این نوع بمب، بمب خلأ نیز گفته می‌شود.

استفاده ارتش اسرائیل از بمب ترموباریک علیه غزه (۱)

بمب‌های گرمافشاری باعث ایجاد حجم زیادی شعله و آتش شده و کمبود شدید اکسیژن ایجاد میکنند که خود موجب خفگی خواهد شد. این بمب بر علیه نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود.

هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگرها، تونل‌ها، پناهگاه‌ها و غارها سلاحی کارآمد به‌شمار می‌آید؛ با در نظر گرفتن همین علت، از بمب‌های گرمافشاری برای نابودی افراد در غارها یا تونل‌های با دهانه بزرگ می‌توان استفاده کرد. در صورت کوچک بودن دهانه تونل این بمب‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی هوا را درون آن تخلیه کنند و یا شعله زیادی را به اعماق آن بفرستند. اما همچنان تاثیر مخربی بر روی افراد داخل تونل می‌گذارند.

استفاده ارتش اسرائیل از بمب ترموباریک علیه غزه (۲)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.