سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز سخنرانی خود را پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین آغاز کرد.

بخش های مهم سخنان سیدحسن نصرالله به شرح ذیل است:

شهادت مجاهدان مقاومت اسلامی، کتائب القسام، سرایا القدس و غیرنظامیان در لبنان و غزه و کرانه باختری را تسلیت می‌گویم. به خانواده‌های شهدا تبریک و تسلیت می‌گویم. نبرد طوفان الاقصی به بیش از یک جبهه و میدان کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: نتیجه گیری و بررسی محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله پیرامون جنگ فلسطین

روشنترین، واضح ترین و بزرگترین مصداق کار در راه خدا، نبرد با اسرائیل است. ای برادران و خواهران، امروز موضع و مسئولیت خود درباره تحولات اخیر را مشخص خواهیم کرد. بر همه دولتها، ملتها، نهادها، گروه های مقاومت در عراق، یمن و کشورهای اسلامی که در حمایت از مردم فلسطین وارد نبرد شدند، سلام میفرستیم.

هیچ نبردی از لحاظ انسانی، اخلاقی و دینی همچون نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع نیست. قدرت حقیقی ما در ایمان، بصیرت، آگاهی و پایبندی عمیق به آرمان و آمادگی خانواده‌های شهدا برای جانفشانی است. درود به ملت قهرمان غزه که در دنیا مانند ندارند. زبان از بیان عظمت مردم غزه و پایداری و صبر و مقاومت آن عاجز است. مردم کرانه باختری نیز همینگونه هستند. سلامی ویژه می‌کنیم خدمت برادران عراقی و یمنی که وارد این نبرد شدند.

پرونده هزاران اسرای فلسطینی، حوادث مرتبط به قدس شریف و مسجد الاقصی، محاصره ۲۰ ساله دو میلیون انسان در نوار غزه و چالش های کرانه باختری در شهرک سازی های جدید و تخریب خانه فلسطینی ها زمینه‌ی اجرای عملیات طوفان الاقصی را به وجود آورد.

طراحی، اقدام و اجرای عملیات (طوفان الاقصی) کاملا فلسطینی بود. این عملیات کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین است و هیچ ارتباطی به مشکلات منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران و… ندارد. عملیات طوفان الاقصی منجر به راه اندازی یک زلزله سیاسی، روانی و استراتژیک در رژیم اشغالگر شد. آثار این عملیات در آینده این رژیم تاثیرگذار خواهد شد و اقدامات رژیم نمی‌تواند از اثرات آن چیزی کم کند. این عملیات نشان داد که اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت است.

از رسانه‌های اسرائیلی خواندم که خود اسرائیلی‌ها بیشتر از حسن نصرالله ایمان آورده‌اند که حکومتشان سست تر از لانه عنکبوت است. ژنرال های آمریکایی به اسرائیل کمک می‌کنند. انبارهای تسلیحات و مهمات آنها در اختیار اسرائیل است. در روز اول جنگ از آمریکا ده میلیارد دلار درخواست کمک کردند! مگر طوفان الاقصی با شما چه کار کرده است؟ با طوفان الاقصی مرحله جدید و تاریخی برای آینده و سرنوشت فلسطین و منطقه پایه گذاری شد.

اسرائیل تا این لحظه هم با وجود حمایت‌های آمریکا نتوانسته خود را پیدا کند. دشمن در روزهای اول گیج و رها شده بود. در جشن و شب نشینی و مستی بسر می‌بردند. خودشان گفتند این جنایات را خود اسرائیل علیه شهرک نشینان صهیونیست انجام دادند. کمیته های حقیقت یاب تشکیل شوند و بیایند و ببینند چه کسی شهرک های صهیونیست را از ترس سقوط به دست مقاگمت فلسطین بمباران و گلوله باران کرد! بزرگترین اشتباه اسرائیل، در تعریف اهداف است. آنها می‌گویند حماس را می‌خواهیم حذف کنیم! کسی که عقل دارد می‌تواند چنین هدفی تعریف کند؟

اسرائیل از گذشته درس نمی‌گیرد. در سال ۲۰۰۶ نیز هدف آنها نابودی حزب الله در لبنان و بازپس‌گیری دو اسیر بود. اما نه توانستند حزب الله را نابود کنند و نه دو اسیر را بدون مذاکره و امتیاز پس گرفتند. اسرائیل یک ماه است نتوانسته یک دستاورد نظامی برای خودش درست کند!

پیشروی های اندک اسرائیل نشانگر شجاعت و دلاوری فلسطینی هاست. آنها با شجاعت بمبی را با دست خود بر روی تانک می‌گذارند و آنرا منهدم می‌کنند. همه چیز گویای این است که پایان این نبرد پیروزی غزه است.

دشمن قبلا در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که هدفش نابودی حزب الله است که این هدف هرگز محقق نشد. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، حماقت و عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها را می‌رساند. دشمن صهیونیستی دوباره اشتباهات سال ۲۰۰۶ را تکرار می‌کند که اهدافی بسیار والا و دست نیافتنی برای خود تعیین کرده بود.

حرف و ادعای آمریکایی ها در توصیه به اسرائیل که غیرنظامیان را هدف قرار ندهد، یک حرف مفت است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی محله‌هایی را به طور کامل در مقابل دیدگان جهانیان بمباران و تخریب می‌کند، دیگر هیچ حرمتی برای هیچ چیزی باقی نمی‌ماند. یک ماه کامل گذشت و دشمن صهیونیستی قادر به کسب هیچ دستاورد نظامی نشد.

دشمن صهیونیستی از حمله زمینی به غزه وحشت دارد، زیرا عاجر و ناتوان است و اقدامات محدودی هم که انجام داده، با مقابله شجاعانه و قهرمانانه مبارزان مقاومت مواجه شده است. وقتی یک مجاهد فلسطینی به راحتی می‌رود و بمب به تانک اسرائیلی می‌بندد، چگونه ارتش دشمن با چنین مجاهدی می‌تواند مقابله کند؟

آمریکا مستقیما در این جنگ مسئول است. آنها مانع آتش بس و محکومیت اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل هستند و همان طور که امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است. حملات مقاومت عراق علیه اسرائیل تصمیم حکیمانه و شجاعانه است. درود به آنها میفرستیم که به کمک مردم مظلوم فلسطین آمدند. لبنان بیشترین هزینه را از این غده سرطانی (اسرائیل) متحمل شده است. هدف اول ما باید توقف تجاوز باشد. هدف دوم ما باید پیروزی مقاومت و حماس باشد.

هدف اول یک هدف انسانی، دینی و اخلاقی است. هدف دوم به نفع کل مردم فلسطین است. این صحیح نیست که پیروزی غزه را تنها پیروزی ایران بدانیم. این حرفها برای تحریف کمک به فلسطین است. این پیروزی یک منفعت برای کل همسایگان فلسطین و منطقه است.

فقط محکومیت و بیانیه کافی نیست. صادرات نفت به اسرائیل را قطع کنید. مواد غذایی به اسرائیل صادر نکنید. ملت فلسطین در گذشته نیز می‌گفتند ارتش و کمک نظامی کشورهای عربی را نمیخواهیم، اما آیا شما اینقدر قدرت ندارید که گذرگاه رفح را حداقل برای مجروحین باز کنید؟ اما قضیه محور مقاومت، فکر کنم همه منتظر این قسمت هستند!

برادران باشرف و ملت مظلوم یمن علیرغم همه‌ی تحریم ها، موشک ها و پهپادهای خود را فرستادند، حتی اگر آنها را ساقط کنند. اما به ایلات و پایگاه‌های اسرائیلی خواهند رسید. درود میفرستم به آنها. ما از روز اول وارد جنگ شدیم. اما با این نقطه یعنی درگیری های مرزی اکتفا نخواهیم کرد. تمام پایگاه های اسرائیلی در دریا و خشکی، تانک ها، خودروها و پهپادها و سربازان و تجهیزات آنها هدف قرار گرفته است. کسی که در مرز لبنان باشد می‌تواند درک کند که چه جنگی آغاز شده است.

تاکنون ۵۷ شهید داشته ایم و دو شهید از سرایا القدس بوده‌اند. اولین تاثیر این جنگ کاهش بار نبرد در نوار غزه بوده است. نیروهای هوایی و زمینی اسرائیل متوجه لبنان شده است و تقریبا نیمی از توان نظامی ارتش آنها به لبنان معطوف شده است. دهها هزار از شهرک نشینان فرار کردند و ۴۳ شهرک تخلیه شده اند و جز نظامیان کسی در آنها نیست. ۵۸ شهرک هم در اطراف نوار غزه تخلیه شدند. وزیر مالی اسرائیل فریاد می‌زند که جنگ را تمام کنید.
نتیجه کار ما این است دشمن از لبنان هراس دارد. امروز آنها ناچار هستند که بترسند. وزیر جنگ آنها گفت الان باید از حمایت امریکی استفاده کنیم و به لبنان نیز حمله کنیم! آنها می‌خواهند ما را بترسانند! آنها می‌گویند به غزه نگاه کنید پس بترسید! اما این حملات شما ما را محکم تر و خشمگین تر در کارمان می‌کند.

آینده حوادث در غزه مهم است. اوضاع ما بستگی به اوضاع غزه دارد. هشدار می‌دهم! رفتار دشمن علیه غیرنظامیان، ما را به شهروند در برابر شهروند می‌رساند. تمام گزینه ها برای ما در دسترس است. ما آماده ایم برای کل احتمالات و قضایا. خطاب به آمریکا می‌گویم، تهدیدات شما علیه مقاومت دیگر هیچ فایده ای ندارد. می‌گویند آنها ایران را بمباران خواهند کرد! ناوهای شما ما را نمی‌ترساند ما برای آنها سلاح های مناسبی در اختیار داریم!

کسانی که در دهه هشتاد میلادی شما را شکست دادند هنوز زنده هستند و فرزندان و نوه آنها همراه آنها هستند. آمریکایی‌ها باید هرچه سریعتر جنگ را متوقف کنند. اگر چنین کاری نکنند ناوها و نیروی هوایی و سربازانتان آنها را حفظ نمی‌کند. مقاومت هنوز به پیروزی نرسیده است و این وقت نیاز دارد. هم در کرانه باختری و هم در غزه پیروزی خواهد آمد اما با صبر.

تجربه شخصی ام این است که امام خامنه ای در جنگ ۳۳ روزه که آینده روشنی برایمان نبود به ما فرمودند هم پیروز می‌شوید و هم نیروی قدرتمندی می‌شوید. من هم به غزه می‌گویم: با وجود تمام زخم ها، شما پیروز می‌شوید. جنگ ما، جنگ صبر و مقاومت و شکست دشمن و نرسیدن آنها به اهدافشان است. به وعده الهی ایمان داشته باشید. به همه فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه می‌گویم، پایداری و جان فشانی ما در راه خداست و نتیجه آن پیروزی است ان شاء الله.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir شنبه, ۱۳ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

    سخنان سید مقاومت چقدر منو امید وار کرد…خدا یار و یاورت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.