به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” اتوبوس هایی که برای تخلیه اهالی فوعه و کفریا در شهرک ها مستقر بودند، شب گذشته با صندلیهای خالی فوعه و کفریا را ترک کردند.

در تاریخ دهم اردیبهشت بر اساس توافق صورت گرفته، ۲۰ اتوبوس وارد فوعه و کفریا شدند تا حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از اهالی شهرک های محاصره شده را در ازای خروج تروریست های تحریرالشام و خانواده هایشان از اردوگاه یرموک، از شهرکها خارج کنند.

پس از گذشت دو روز عملیات تخلیه ی تحریرالشام از جنوب دمشق انجام شد؛ همچنین تعدادی از ربوده شدگان روستای علوی نشین اشتبرق نیز آزاد شدند؛ اما در مقابل فقط ۱۸ نفر از اهالی فوعه و کفریا که در وضعیت اضطراری قرار داشتند از شهرک ها خارج شدند و باقی اهالی از خروج از شهرک ها مخالفت کردند.

 

دلیل اصلی مخالفت اهالی فوعه و کفریا برای خروج از شهرک ها، نبود امنیت کافی برای خروج از شهرک ها عنوان شد.

یکی از افراد موثق حاضر در فوعه کفریا عنوان کرد که امنیت کافی برای خروج از شهرک ها توسط روسیه و ترکیه فراهم نشده است و با توجه به تهدیدات مداوم تروریست ها مبنی بر قتل شیعیان، هیچ ضمانتی وجود ندارد که فاجعه الراشدین بار دیگر تکرار نشود..

 

در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۶ ، اتوبوس های حامل اهالی فوعه و کفریا که در منطقه الراشدین حلب به مدت ۴۸ ساعت متوقف شده بودند، مورد حمله انتحاری تروریست ها قرار گرفت و در این حمله تعداد زیادی از اهالی فوعه و کفریا که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند به شهادت رسیدند.

حمله سنگین انتحاری به مردم فوعه و کفریا

 

از این رو با گذشت ۷ روز از ورود اتوبوس ها به فوعه و کفریا و با توجه به تامین نشدن شرایط مناسب برای خروج اهالی از شهرک های محاصره شده، از شب گذشته اتوبوس ها، فوعه و کفریا را با صندلی های خالی به سمت حلب ترک کردند.

 

پی نوشت:

اعضای گروه خبری تحولات جهان اسلام به نیابت از همه ی اهالی فوعه و کفریا از مسئولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مجدّانه تقاضا دارد که با دیپلماسی فعال و رایزنی با کشورهای متحد شرایط لازم برای خروج تمامی اهالی فوعه و کفریا را که به واقع یکی از دغدغه های اصلی جبهه مقاومت است؛ فراهم کند.

 

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

    عیب نداره به اندازه کافی زندانی هست ازمخالفان ، که بشه با اهالی فوعه وکفریا معاوضشون کرد

    پاسخ
  2. ناشناس دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

    اتفاقا اگر نیروهای فعال در فوعه بتوانند تا شروع عملیات لازقیه مقاومت کنند خود باعث تسهیل در این عملیات میشوند.
    و گروه خبری تحولات جهان اسلام بعید است که نداند اگر جمهوری اسلامی ایران کاری از دستش بربیاید برای این شیعیان کماکان انجام میدهد لذا نیخز به درخواست شما نیست.
    بهترین راه انتقال میتوانست پروازهای هوایی از فرودگاه ادلب با حضورنیروی زمینی ترکیه در مسیر فردگاه تا این دو شهرک و نیروی هوایی روسیه برای پوشش هواییی مقابل ضد هوایی است تا زمانی که هوامیما به ارتفاع مناسب برسد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.