کتائب القسام، ویدیویی از درگیری نیروهای خود با نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای شمال و جنوب شهر غزه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در ۱۷ آبان ماه، ویدیوی درگیری رزمندگان خود با نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای شمال و جنوب شهر غزه را منتشر کرد.

بر اساس این ویدیو، رزمندگان القسام طی ساعات اخیر موفق به انهدام چند عراده تانک و چند دستگاه نفربر اسرائیلی شده‌اند.

ویدیوی درگیری نیروهای القسام و نظامیان اسرائیلی در غزه

نکته جالب توجه در این ویدیو، استفاده القسام از ریزپرنده‌ها برای رصد و اشراف لحظه‌ای بر تحرکات و اقدامات دشمن صهیونیستی می‌باشد. به نظر می‌رسد اپراتورهای این ریزپرنده‌ها، موقعیت و محل حضور نظامیان اسرائیلی را شناسایی و مختصات آن را به هم‌رزمان عملیاتی خود جهت اقدامات لازم اعم از دفاعی یا تهاجمی انتقال می‌دهند.
اطلاع از آخرین وضعیت و پیشروی نیروهای خودی و دشمن، هدایت و راهنمایی نیروهای خودی و رصد از راه دور از مزیت‌های استفاده از ریز پرنده‌های شناسایی در میدان نبرد است.

همچنین تعدادی از نقاط قوت رزمندگان القسام که در این ویدیو مشهود است، استفاده صحیح از عوارض طبیعی و مصنوعی زمین و همچنین استفاده از اصل غافلگیری (با بهره‌گیری از ریزپرنده‌ها و سایر امکانات شناسایی) می‌باشد زیرا با توجه به بومی بودن نیروهای القسام، قطعا رزمندگان فلسطینی شناخت بیشتری نسبت به نظامیان اسرائیلی بر محیط شهری و میدان نبرد دارند و این موضوعات، پیشروی زمینی اسرائیل در غزه را علی‌رغم پشتیبانی‌های هوایی و توپخانه‌ای گسترده دشوار نموده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.