تحولات عراق، ۱۹ آبان ۱۴۰۲

جمعه 19 آبان 1402 - 13:16
https://iswnews.com/?p=108641

نیروهای تیپ ۵۷ سازمان حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی شهر القائم واقع در استان الانبار جهت افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
در ۱۴ آبان ماه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی سفری رسمی وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قرار گرفت و با وی گفتگو کرد.

۲- الانبار:
– در ۱۸ آبان ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۸ آبان ماه، نیروهای تیپ ۵۷ سازمان حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی شهر القائم جهت افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۳- اربیل:
– در ۱۸ آبان ماه، مواضع نظامیان آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در حومه‌ی اربیل هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۷ آبان ماه، ارتش آمریکا از ترس حملات گروه‌های مقاومت عراق، یک فروند هواپیمای سوخت رسان Boeing KC-135R Stratotanker و چند فروند جنگنده را در مناطق جنوبی و شرقی اربیل به پرواز درآورد.
– در ۱۶ آبان ماه، مواضع نظامیان آمریکایی در فرودگاه الحریر هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۳ آبان ماه، مقاومت اسلامی عراق، پایگاه تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در شمال‌شرق اربیل را مورد حمله پهپادی قرار داد.

۴- کرکوک:
در ۱۷ آبان ماه، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز مناطق اطراف کرکوک به پرواز درآمد.

۵- سلیمانیه:
در ۷ آبان ماه، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در جریان سفر به شهر سلیمانیه به خبرنگاران گفت که بغداد و ترکیه مشترکا در حال کار بر روی ایجاد یک پیمان امنیتی مرزی، مشابه پیمان امنیتی با ایران است. هدف از انجام این کار توقف هرگونه گروه مسلح و یا هرگونه اقدام نظامی از خاک عراق علیه همسایگان است.

۶- بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، در نتیجه حملات اخیر گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه دستکم ۵۶ نظامی این کشور دچار مجروحیت و ضربه مغزی شده‌اند.

۷- در ۱۵ آبان ماه، مقاومت اسلامی عراق از یک فروند موشک جدید به نام “الاقصی۱” رونمایی و اعلام کرد که از این موشک برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه استفاده نموده است.

۸- در ۱۵ آبان ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق طی سفری به تهران، با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

۹- در ۱۲ آبان ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در منطقه ام الرشاش در شهر اشغالی ایلات خبر داد.

۱۰- در ۱۲ آبان ماه، مقاومت عراق با انتشار تصویری از یک فروند موشک کروز از نوع قدس، آغاز مرحله جدیدی از عملیات علیه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را اعلام کرد.

۱۱- در ۱۱ آبان ماه، مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین، یکی از مواضع اسرائیل در دریاچه المیت در شرق فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.