سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه به مناسبت روز شهید به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید حسن در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: کشته های ما در راه خدا کشته شدند و شهید هستند. شهدای ما اهل ایمان هستند و در وقت مناسب، مکان صحیح و شرایط مناسب حرکت می‌کنند. آنها اهل مسئولیت هستند و هرچه بهای آن باشد، می‌پردارند. آنها اهل صبر و اخلاص هستند.

وی گفت: در روز شهید به خانواده شهدا تبریک می‌گویم. چرا که آنها به کاروان نور پیوستند. ای برادران و خواهران، روز شهید امسال با حوادث و تحولات مهمی همزمان شده است و باید بقیه وقت را به سخن درباره‌ی آن بپردازیم. این روز مصادف شده است با جنگ وحشیانه در غزه و مقاومت جوانمردانه؛ دشمن حرمت هیچ مکانی از مساجد و مدارس تا اماکن غیرنظامی و بین المللی را نگه نداشته است.

نصرالله بیان داشت: این حادثه دردناک و این جنایات، بخشی از انتقام اسرائیل و روحیه وحشیانه و غیرانسانی آنها را نشان می‌دهد. هدف اساسی دشمن از این حملات، تسلیم کردن ملت فلسطین، ملت لبنان و ملت های منطقه است. هدف آنها از بین بردن مقاومت است. آنها با این جنایات می‌خواهند به فلسطینی‌ها بگویند که زمین ها و مقدسات خودتان را فراموش کنید. هدف آنها محقق نخواهد شد. صهیونیستها فراموش کردند که جنایات گذشته آنها هیچ نتیجه ای نداشته است. آیا نتیجه آن جنایات این شد که فلسطینی ها از ارزش های خود دست بکشند؟

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: اسرائیلی‌ها از دو جنگ صحبت می‌کنند، جنگ اول لبنان و جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه). آیا حملات شما باعث شد که لبنانی ها دست از مقاومت بکشند؟ متاسفانه رسانه های عربی و جهانی به طور عمد و غیرعمد برای تحقق اهداف اسرائیلی ها یعنی نابودی مقاومت تلاش می‌کنند. تنها گزینه ملت های ما، گزینه مقاومت است و گزینه تسلیم و سازش راه غلطی است.

وی اظهار داشت: آنها در بیست سال گذشته با رسانه های جهانی و عربی نشان دادند که اسرائیل صلح جو است و دنبال عادی سازی روابط هستند اما این جنایات همه این تصویرها شکست. امروز برخی روسا و رهبران کشورهای غربی که از برقراری آتش بس دفاع نمیکردند، الان خواستار آتش بس هستند. تنها آمریکا و انگلیس که وابسته به آنها هستند، مخالف آتش بس اند. صدای عجیب و غریب این روزها آمریکاست. اسرائیل گروهی از احمق ها و دیوانگان و کینه جویانی مثل نتانیاهو، گالانت و… هستند که از آمریکا تبعیت می‌کنند.

سیدحسن گفت: نشست سران ۵۷ کشور اسلامی و عربی برگزار می‌شود. ملت فلسطین به این نشست امید دارند. آنها نمی‌خواهند که این کشورها برای نجات فلسطین ارتش ارسال کنند اما می‌خواهند که این کشورها مثل یک مرد مقابل آمریکا بایستند و از او بخواهند که جنگ را متوقف کند. جهان منتظر این موضع از کشورهای اسلامی و عربی است. و ما هم منتظریم!

نصرالله تاکید کرد: امروز در غزه، قوی ترین نیروهای نخبه و ویژه اسرائیل می‌جنگند. اما دستاوردی نداشته اند. شمار تانک ها و خودروهای زرهی و نظامی و شمار تلفات اسرائیل نشان دهنده شجاعت فلسطینی‌ها است. اسرائیل می‌گوید ما با جبهات مختلفی درگیر هستیم. یکی از این جبهات کرانه باختری است. جبهه دوم یمن است. رهبران یمن و ارتش یمن موضع شجاعانه ای داشتند و حملات موشکی و پهپادی زیادی علیه اسرائیل انجام دادند. برخی از این موشک ها و پهپادها توسط آمریکا و متاسفانه برخی کشورهای عربی ساقط شده‌اند. برخی دیگر از این موشک ها و پهپادهای یمن به اسرائیل ضربه زده است و آنها این را سانسور می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: این تهدید (یمن) دشمن اسرائیلی را ناچار کرده که بخشی از سامانه های پدافندی خود را به ایلات ببرند. اثر دیگر این حملات ناامنی جنوب است که فشار زیادی از بابت مهاجرت به کابینه دشمن وارد کرده است. یمن گام بزرگ و مبارکی انجام داده است. آنها به تهدیدات آمریکا اعتنا نکردند و حضور مردمی بی نظیر آنها در جهان در هیچ جایی برگزار نشده است. برخی از مسئولان فلسطینی متاسفانه می‌گویند که حوادث عراق و سوریه ربطی به غزه ندارد. این غلط است، این جبهات در گذشته آرام بودند اما توقف جنگ در غزه معادله ای است که مقاومت عراق و سوریه برای توقف حملات علیه آمریکا مطرح می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این کاری عالی است که مقاومت عراق آن را علیه آمریکا انجام می‌دهد. آمریکایی که ناوها و جنگنده هایش را به منطقه آورده است. موضع سیاسی و… خوب است اما با اقدامات عملی شما خود را در برابر تهدیدات قرار می‌دهید، (اقدامات مقاومت عراق) از این منظر مهم است. معادله این است که اگر آمریکا می‌خواهد جنگ به جنگ منطقه‌ای کشیده نشود، جنگ غزه را متوقف کند. موضع سوریه با وجود شرایط سختی که دارد، از مقاومت میزبانی کرده و تبعات مقاومت را پذیرفته است. دشمن فرودگاه دمشق و حلب و.. را بمباران می‌کند و افرادی شهید می‌شوند. پهپادی که روزهای گذشته به ایلات رسید و صهیونیستها به ضربه آن اعتراف کرد. اسرائیل نتوانست تشخیص دهد که این پهپاد از کجا آمده و در نهایت پاسخ آن را به یکی از گروه‌های حزب الله در سوریه کشاند. سوریه این مسئولیت مهم را تحمل کرده است.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: سوریه تحت محاصره و تحریم غربی هاست و علیرغم تحمل بار سنگین مقابله با تروریسم در البوکمال تا لاذقیه از مقاومت حمایت می‌کند. آمریکا در سوریه در حقیقت از داعش پشتیبانی می‌کند و علیه سوریه کار می‌کند. اگر دستاورد و پیروزی برای مقاومت تا الان بدست آمده است، بواسطه حمایت رهبر انقلاب اسلامی ایران است. ایران در برابر فشارها و تهدیدات آمریکا، هیچگاه حمایت های خود از مقاومت در عراق، فلسطین و… را قطع نکرده و همانند گذشته به این حمایت کاملا ادامه داده است. عملیات مقاومت در لبنان به لحاظ کمی و نوع سلاح افزایش یافته و نسبت به گذشته بی سابقه است. از پهپادهای انتحاری و راکت های سنگین برای اولین بار استفاده شده است. راکت هایی که در روزهای اخیر در جبهه لبنان وارد خدمت شدند، راکت های برکان هستند که از ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

وی در پایان تاکید کرد: هر روز پهپادهایی غیر از غیر پهپادهای تهاجمی در لبنان به پرواز درمی‌آیند. مسیر کلی همین است. ما روز به روز بررسی و ارزیابی می‌کنیم و به فشار از جبهه جنوب لبنان ادامه خواهیم داد. چشم ها باید به میدان دوخته شود، نه سخنان سیاسی. ما در نبرد مقاومت، پایداری، صبر، زمان هستیم. نیروهای مقاومت به زمان نیاز دارند و همانند گذشته پیروزی و شکست دشمن نیازمند صبر است. نتانیاهو هر روز قبل از ظهر و عصر و در مکان های مختلف حرفهای متناقض می‌گوید. وزیر جنگ دشمن هم همینطور است. آنها سردرگم هستند و زمان به نفع آنها نیست. از خداوند ناامید نشوید و دعا کنید برای پیروزی. در روز شهید با جمیع شهدا عهد می‌بندیم در این مسیر حرکت کنیم و اهداف آنها را محقق کنیم و از دستاوردهای آنها پاسداری کنیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.