پس از گذشت ۴۰ روز از جنگ فلسطین و جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه آتش بس موقت در نوار غزه را تصویب کرد.

این قطعنامه به پیشنهاد مالت و با رأی مثبت ۱۲ کشور و رأی ممتنع سه کشور دیگر از اعضای شورای امنیت برای توقف بشردوستانه درگیری‌ها در غزه تصویب شد.

طبق این قطعنامه، آتش بس انسانی موقت باید در غزه برقرار و گذرگاه‌های امن در مسیرهای مختلف این منطقه مشخص شود. همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی باید همه گروگان‌ها و اسرای موجود در نوار غزه را آزاد کنند.

لازم به ذکر است که مدت زمان آتش بس در این قطعنامه مشخص نشده و با توافق طرفین درگیری قابل تمدید است. همچنین به آزادی زندانیان فلسطینی و به رسمیت شناختن حقوق فلسطینی ها هیچ اشاره‌ای نشده است.

تصویب این قطعنامه در حالی انجام می‌گیرد که ۴۰ روز از آغاز جنگ در فلسطین و اقدامات غیرانسانی و نامتعارف رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و دو قطعنامه های پیشنهادی روسیه و برزیل برای برقراری آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه با رأی مخالف آمریکا و کشورهای اروپایی روبرو شده بود.

بیشتر بخوانید:
قطعنامه برزیل برای آتش‌بس در غزه تصویب نشد!
شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش بس در نوار غزه را تصویب نکرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس پنجشنبه, ۲۵ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

    این اتش بس از هر نظر به ضرر مقاومت فلسطین هست اون همه خون بیگناه که ریخته شده حقشون پایمال میشه اگه به نفع مردم فلسطین بود تصویب نمیشد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.