تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در محورهای بیت حانون، الزیتون، شمال غرب و شرق غزه همچنان ادامه دارد.

با شدت یافتن درگیری‌ها و افزایش حملات رزمندگان مقاومت علیه اسرائیلی‌ها در محورهای شمال غرب و جنوب شرق غزه، تعداد قابل توجهی از تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی عقب نشینی کردند. طبق اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، حدود ۷۵ درصد از ساکنان اردوگاه جبالیا این اردوگاه را ترک نکرده‌اند و این موضوع، پیشرفت عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.

رزمندگان سرایا القدس با نیروهای اشغالگر اسرائیلی درگیر شده و ضربات سختی به آن‌ها در محور بیت حانون وارد کردند. همچنین نیروهای این گروه، خودروهای زرهی اسرائیلی را در منطقه صفطاوی واقع در شمال نوار غزه با آر‌پی‌جی مورد هدف قرار دادند.

در ادامه درگیری‌ها نیروهای القسام نیز ضرباتی به ارتش اسرائیل وارد کردند. بر اساس ویدیوی منتشر شده توسط شاخه نظامی حماس، رزمندگان القسام از فواصل بسیار نزدیک، چند عراده تانک اسرائیلی را در محورهای مختلف غزه مورد هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند. همچنین شش نظامی ارتش رژیم صهیونیستی طی درگیری با رزمندگان فلسطینی در منطقه جحر الدیک از فاصله صفر مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند.

ساعاتی قبل نیز القسام اعلام کرد که رزمندگان این گروه، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در جحر الدیک با راکت‌های TBG و راکت‌های ضدنفر مورد هدف قرار داده و سپس وارد ساختمان شده و تمامی اسرائیلی‌ها را کشته یا زخمی کردند.

حملات توپخانه‌ای و هوایی ارتش اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه امروز نیز تداوم یافت که طی آن چندین فلسطینی از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند. جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه حملات خود به نوار غزه، ۴ مسجد القسام، الخلفاء، حیفا و الامین محمد را در شمال نوار غزه بمباران و تخریب کردند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.