بیانیه کتائب القسام در خصوص آتش‌بس موقت در غزه

پنجشنبه 2 آذر 1402 - 18:29
https://iswnews.com/?p=109778

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بیانیه‌ای در رابطه با آتش‌بس موقت در نوار غزه صادر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در بیانیه‌ای که توسط کتائب القسام منتشر شده، آمده است: آتش‌بس موقت از فردا جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ مصادف با ۱۰ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری راس ساعت ۷ صبح (به وقت فلسطین) اجرایی خواهد شد. آتش‌بس ۴ روز خواهد بود که از صبح جمعه شروع خواهد شد و طی آن هرگونه اقدام نظامی کتائب القسام و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در طول ایام آتش‌بس متوقف خواهد شد.

در ادامه این بیانیه اعلام شده است که پرواز هواپیماهای اسرائیلی به طور کامل در جنوب نوار غزه و پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شهر غزه و شمال نوار غزه به مدت ۶ ساعت در روز از ساعت ۱۰ تا ۱۶ (به وقت محلی) متوقف خواهد شد.

طبق بیانیه القسام، در مقابل هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد خواهد شد. طی ۴ روز آتش‌بس موقت، ۵۰ اسیر اسرائیلی اعم از زن و کودک کمتر از ۱۹ سال آزاد خواهند شد. همچنین روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و ۴ کامیون سوخت و گاز مایع (پخت و پز) برای همه مناطق در نوار غزه وارد این باریکه خواهند شد.

شایان ذکر است چندی قبل، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که آتش‌بس موقت در غزه از صبح فردا جمعه ساعت ۷ (به وقت محلی) اجرا خواهد شد. تماس‌ها با تمامی طرف‌ها و واسطه‌ها به پایان رسید و لیست اسامی افرادی که قرار است آزاد شوند، دریافت شد. اولین گروه از اسرای غیرنظامی ساعت ۱۶ جمعه (به وقت محلی) تحویل گرفته خواهد شد. اولین گروه از اسرای غیرنظامی که قرار است آزاد شوند، شامل ۱۳ زن و کودک است. طی ۴ روز، ۵۰ اسیر در غزه آزاد خواهند شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۲ آذر, ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

    برادران رزمنده حماس وجهاد خسته نباشید بیاری خداوند قادرمتعال پیروز ازآن شمامسلمین خواهد بود فقط یک راه برای ما که عاشق شهادت هستیم وجنگ درکنار شما عزیزان افتخارات ماست باز کنید دراین فرصت ۴ روزه بتوانیم وارد غزه شویم پیروزی باشماست انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.