نقاط تحت حمله در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی در ۴ آذر ماه

نبردهای جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین همزمان با برقراری آتش بس چهار روزه در نوار غزه فروکش کرده و تقریبا روز گذشته و امروز هیچ تبادل آتش و درگیری مهمی بین حزب الله و اسرائیل صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ۴۹مین روز از جنگ محور مقاومت اسلامی و اسرائیل که درگیری‌ها به اوج خود رسیده بود، آتش بس چهار روزه اسرائیل و مقاومت فلسطین باعث شد تا در جبهه شمال فلسطین-جنوب لبنان نیز شاهد توقف درگیری‌ها باشیم. البته این محور و دیگر محورهای جنگ علیه اسرائیل، هیچ ارتباطی به توافق آتش بس موقت مقاومت فلسطین و اسرائیل ندارد و حزب الله لبنان، انصارالله یمن و دیگر جنبش های مقاومت به توقف و یا کاهش حملات علیه اسرائیل متعهد نشده‌اند.

در حال حاضر نزدیک به ۴۸ ساعت است که هیچ درگیری و تبادل آتش مهمی در جبهه جنوب لبنان گزارش نشده است و حوادث رخ داده به شرح زیر می‌باشد:

۱- نیروهای اسرائیلی به سمت جنگل‌های عیتا الشعب و یک خودرو در منطقه الوزانی شلیک کردند. این حملات هیچ تلفاتی نداشته است.

۲- در پی شلیک موشک سامانه های پدافندی حزب الله به سمت یکی از جنگنده‌های ارتش اسرائیل، آژیر خطر در تعدادی از شهرک های یفتاح، راموت نفتالی، دیشون، مالکیه و هرمون به صدا درآمد. دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد که نیروهای این ارتش، یک فروند موشک زمین به هوای حزب الله را با استفاده از یک موشک رهگیر ساقط کرده‌اند.

۳- آژیر خطر در شهرک های یعرا، آیلون و آفدون واقع در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. برخی منابع صهیونیستی، علت این اخطار را ورود پهپاد شناسایی حزب الله به آسمان این مناطق عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از جبهه شمال فلسطین-جنوب لبنان، ۲ آذر ۱۴۰۲

نقشه: نقاط تحت حمله در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی در ۴ آذر ۱۴۰۲ / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.